Tijdens menstruatie begonnen met pil, maar blijf maar ongi....

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door AnnieF, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik kom maar heel weinig op dit forum, maar liep nu ergens mee dus wilde het toch ff delen met jullie!
    Wij hebben een jaar lang zonder anticonceptie gedaan, o.a. ivm borstvoeding. Ik wilde nu echter toch weer gaan beginnen met de pil. (voor zwangerschap ook geslikt)
    Vorige week zaterdag (21 jan) werd ik ´s morgens ongesteld, dus gelijk de 1e pil genomen, zodat het gelijk veilig zou zijn.
    Normaal gesproken was ik altijd 4 a 5 dagen ongesteld, maar laatste 2 a 3 nachten dan meestal geen of weinig bloedverlies meer. Nu ben ik echter nog steeds ongesteld, niet heel veel bloedverlies meer, maar ´s nachts bijv. nog wel steeds. En bij het afvegen ook nog steeds.
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd. Morgen al 7 dagen ongi...
    De eerste 3 dagen was ik ´s morgens ook heel misselijk.
    Zou dit allemaal kunnen komen door het slikken van de pil?
    Of misschien zwanger? of.....?
    Wat denken jullie?

Groetjesss

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee je bent niet zwanger.

Heel af en toe kan dat een bijwerking van het beginnen met de pil zijn. Na je eerste stopweek is het over. Wat je kunt doen is de pil 2 weken slikken ipv 3 en dan een stopweek inlassen. Dan ben je er het snelste vanaf.
    Ik heb het 2 jaar terug ook gehad, heb toen de ha gebeld. Dit was zijn advies en dat werkte idd.

3. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dank je wel! Ik ben nu nog steeds ongesteld, al bijna 2 weken dus. Ik zou dus zaterdag een stopweek in kunnen lassen en dan moet het daarna dus over zijn? Ik hoop het zeg!!

4. Marieke1983

Ja klopt, maar tijdens je stopweek word je ongi wel even wat hevtiger, dus niet schrikken daarvan.
    Daarna is het over en kun je gewoon weer 21 dagen slikken en 7 dagen stopweek.

5. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik had morgen de stopweek in willen lassen, maar sinds gisteren is het vloeien gelukkig toch over!! Net geen 2 weken dus....
    Maar waarschijnlijk is het dus wel gekomen door het wennen aan de pil! Weet ik dat ook weer. Is er een kans dat ik dit de volgende strip weer heb? Of denk jij van niet?

6. Marieke1983

Ik had het alleen de eerste strip, dus ik denk van niet. :)

7. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde! Op 19 januari begonnen met de pil op de eerste dag van de menstruatie, en ook erg misselijk de eerste dagen. Dat is nu gelukkig over, maar ben dus nu wel bijna 3 weken ongesteld :( Het bloedverlies is wel minder dan een gewone menstruatie, maar wel erg irritant. Nog 2 dagen en dan heb ik mijn stopweek, hoop dat het dan inderdaad over is.
    Misschien nog een tip: ik heb contact met een gynaecoloog gehad hierover, en ze zei ook dat het na de stopweek over zou moeten zijn. Ook gaf ze dus het advies om de pil zo lang mogelijk door te slikken. Het is namelijk helemaal niet nodig om elke maand een ontrekkingsbloeding te hebben. Ook is het daardoor veel veiliger, omdat je weinig 'eerste' pilweken hebt. Als je dan een keer een pil vergeet, is het niet erg. Vergeet je een pil in de eerste pilweek (die heb je dus veel vaker als je elke maand een stopweek inlast), dan is je strip direct minder veilig. Ze gaf aan dat 1 keer menstrueren per seizoen voldoende is. Scheelt ook een hoop ongesteldheidsperikelen :D

Deel Deze Pagina