Tijdens de borstvoeding ben ik begonnen met cerazette, eerst was ik hierbij niet ongesteld. Nu geef ik al een aantal maanden geen borstvoeding meer maar gebruik nog wel cerazette (mede omdat ik hierbij nog geen migraine krijg en bij mijn vorige pil microgynon30 wel) Eerst vloeide ik af en toe, wel onregelmatig maar nu ben ik al heel lang aan het vloeien! Soms blijft het een half dagje weg maar het komt toch weer terug. Toch zeker al 3 weken. Iemand ervaring? Hoort het erbij en is het iets waar ik even "doorheen" moet? Zal het met de tijd minder en regelmatiger worden? Kan het kwaad?
Ja hier dezelfde ervaring en het ging helaas niet over echt heel erg rot. Soms een dagje of een paar dagen minder maar het kwam altijd weer terug. Ik heb mijn HA gebeld, die zei dat het kwam door een onregelmatig baarmoederslijmvlies maar dat het verder geen kwaad kon. Nou, ik vond dat niet prettig klinken, continu vloeien lijkt mij niet goed en bovendien werd ik er echt gek van, dus ik ben toen gestopt met de Cerazette. Toen was het ook binnen een paar dagen over.
Ik heb na beide kinderen ongeveer een half jaar de Cerazette gebruikt en eigenlijk maar vrij weinig gevloeid. Dus ik durf niet te zeggen of het een kwestie van doorzetten is. Alhoewel vrij weinig...vorige november heb ik wel 2 weken heel heftig gevloeid, een normale tampon haalde de 2 uurtjes niet... dan lekte ik al door
Zou het helpen als ik een weekje stop en dan opnieuw begin? Zodat het oude bloed even echt uit m'n lichaam kan?
Ik heb 4 jaar lang de cerazette geslikt. Ik kreeg in augustus ook ineens soort van menstruatie en vooral heftig buikkrampen. Ik vond dit nogal vreemd want had dit in die 4 jaar nooit eerder gehad. Heb toen contact gehad met de gyneacoloog en die zei stop maar 10 dagen en begin dan weer het moet dan over gaan. Het zou dus heel goed kunnen helpen als je even stopt. Houd er wel rekening mee dat je minstens een maand niet beschermd bent tegen zwangerschap. Helaas heeft het bij mij niet lang gewerkt. Heb een echo gehad en bleek dat de pil niet meer werkt. Wil niet zeggen dat het in jou geval ook zo is.
Heb een tijdje cerazette gebruikt, na de BV begon bloedverlies, bijna dagelijks een beetje, soms wat meer, zelden meer dan een paar dagen 'rust'. Na 10 weken (!) nog steeds en toen had ik helemaal genoeg van. Acuut gestopt. Vervolgens 10 weken helemaal niet ongesteld geweest (heb aardig wat testjes versleten, al gebruikten we condooms ) en toen kwam mijn eigen cyclus weer op gang. Het is een bekende bijwerking van cerazette, onregelmatig en tussentijds bloedverlies, vooral als je geen BV meer geeft. Dus tja. Het kan geen kwaad, maar je kunt voor jezelf beslissen wat je prettig/handig vindt.
Gyneacoloog legde uit dat de cerazette alles in "slaapstand" zet. Je krijgt dus geen eisprong. Bij mij gebeurde dit dus wel ondanks de cerazette. Kortom de cerazette werkte niet meer zoals het hoort.
Na de bevalling van mijn zoontje ben ik ook met Cerazete begonnen. Vloeide 1,5 week wel, dan 1,5 week niet en zo verder. Toen ik stopte met de bv ben ik weer met de Microgynon 30 begonnen en was alles weer normaal. Ik vond het echt heel vervelend om zo vaak te vloeien! Nu na de bevalling van mijn dochtertje ben ik niet weer met de Cerazette begonnen. Vier weken na de bevalling van dochter ben ik gestopt met vloeien en tot nu nog geen bloedverlies gehad. Ik wacht op het plaatsen van een spiraaltje. Huisarts wil dat pas 3 maanden na bevalling doen. Heb alleen gehoord dat je daarvan ook lang na het plaatsen last kan hebben van bloedverlies, maar daar wel doorheen moet...
Ik ben na de bevalling vanwege bv ook met cezarette begonnen, heb hem 1,5 maand geslikt en ik heb 1,5 maand gevloeid, toen ik er mee stopte was het over, voor mij dus nooit meer!