tijdens MMM overstappen verzekering: wat vul je in?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door daan75, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meiden,
    als je terwijl je al onder behandeling van de gyn bent voor 1 januari a.s. wilt overstappen van verzekering, wat moet je dan invullen en kunnen ze dan de aanvullende verzekering weigeren?

    liefs,
    Daan
     
  2. bengel

    bengel Niet meer actief

    mag je wel zomaar overstappen? is het niet zo per kalenderjaar? dat had ik wel begrepen nml
     
  3. gigi

    gigi Actief lid

    een basis verzekering mogen ze nooit weigeren wel een aanvullende verzekering, dus kijk goed wat er in de basis zit!
     
  4. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    ik bedoelde idd per 1 jan.
    als het goed is zitten de vruchtbaarheidsbehandelingen in de basisverz.

    daan
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar de medicijnen niet!
    Wel voor ivf maar niet voor IUI.
     
  6. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    ok, Natas, thnx voor de tip.
    ik weet nog niet wat de gyn gaat zeggen natuurlijk eind augustus. Stel dat we, zoals velen, weer voor een half jaar worden losgelaten, dus nog geen behandelingen, wat zou ik dan op de aanvraag moeten invullen....
    sorry voor al die lastige, nuchtere vragen...maar ja, beter van te voren goed over nagedacht dan achteraf de problemen met de rekeningen....

    thnx voor jullie tijd..

    liefs,
    Daan
     
  7. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi, je moet het naar waarheid invullen, want als ze er na de hand achter komen dat je al in de mmm zit dan kunnen ze dat als fraude zien en kom je op de zwarte lijst en kun je nergens een aanvullende verzekering krijgen of andere verzekeringen. Dus altijd eerlijk invullen. Je hebt alleen grote kans dat je voor de aanvullende verzekering geweigerd kunt worden. Je zult dit dus heel erg goed moeten uitzoeken. Of blijven zitten waar je zit.
     
  8. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    precies ja, de leugen achterhaalt zich altijd.
    Maar als de gyn ons voor een half jaar 'los' zou laten ben ik natuurlijk bij aanvraag nog niet met behandelingen bezig, alleen op controle geweest. Voor mijn gevoel zou dat moeten schelen, maar ja. Ik weet niet hoe specifiek de vraag zal zijn op het aanvraagformulier.

    zijn er hier meiden tijdens de MMM overgestapt?
     
  9. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben sinds afgelopen januari overgestapt van verzekeraar.

    In oktober wist ik dat ik in aanmerking kwam voor IUI en toen zei mijn
    gyn al dat ik het goed na moest kijken. Met de verzekering die ik toen had
    daar zat IUI idd niet bij. Dus ik ben toen overgestapt naar Zilveren Kruis.
    Ik heb toen zelfs gebeld met ZK of het allemaal klopte en met de basis
    verzekering enzo en ze hebben me gewoon netjes te woord gestaan.

    Gewoon de formulieren naar waarheid ingevuld en ik had zelfs al van de
    gyn een formulier gekregen wat ik op moest sturen naar ZK waar zelfs
    nog een datum op stond van november 2006, die heb ik in januari
    opgestuurd en zelfs daar deden ze niet moeilijk over.

    IVF zit sinds januari 2007 in het basispakket, inclusief medicatie.
    IUI zit bijna bij iedereen in de aanvullende verzekering, maar ook goed
    navragen of de medicatie daar ook bij zit!
     
  10. Jaycey

    Jaycey Bekend lid

    24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben tijdens de MMM overgestapt, nou ja, overgestapt, ik ben bij dezelfde verzekering gebleven, was aanvullend verzekerd, maar heb me nog verder aanvullend laten verzekeren.

    Ik had vorig jaar 6 IUI's achter de rug, zonder resultaat. Daarna zou ik in januari beginnen aan IVF, alleen toen zat de 1e IVF nog niet in het pakket, en was het nog niet zeker dat dat dit jaar wel zou zijn.

    Heb de formulieren naar waarheid ingevuld (ik hoefde niks in te vullen m.b.t. vruchtbaarheidsbehandelingen). Wel kwam de vraag waarom ik extra aanvullend verzekerd wilde zijn. Heb toen ingevuld i.v.m. fysio, want dat kreeg je dan helemaal vergoed, maakt niet uit hoe vaak je het nodig hebt.

    Ze hebben me gewoon toegelaten.

    Succes met overstappen. Is het trouwens niet mogelijk om je bij je huidige verzekeraar extra aanvullend te verzekeren?

    Groetjes, Jaycey
     
  11. Niet meer actief

    Heel veel zorgverzekeraars hanteren geen vragenlijst op gebied van fertiliteitsbehandelingen. Probeer CZ daar kun je in ieder pakket zonder vragenlijst.

    Wel is het zo dat je bij een aantal zorgverzekeraars een medische verklaring moet invullen voor tandheelkundige behandelingen.
     
  12. Audrey

    Audrey Actief lid

    9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames, HEEL nuttig allemaal - dankejewel Daan, voor deze thread, ik wil hetzelfde doen maar het is bijna nog ingewikkelder dan je belasting doen.
    Ik lees goede dingen over Nationale Nederlanden - ik zit al jaren bij CZ maar die doen maar 3x IVF, en ik heb van Babsie begrepen dat NN Top Garant (hoewel best duur) IVF lijft vergoeden zoland de doctors het aanraden.
    Uiteraard ga ik er wel over bellen, omdat op de site, 3x staat bij de aanvullende verzekeringen.

    Als ik meer weet laat ik het weten.

    Groetjes, A
     
  13. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    fijn dat dit topic is geopend met een beetje pech moet ik ook een hogere verzejering, clomid is nu wel aangeslagen maar is geen garantie voor zwangerschap en ik ben niet verzekerd voor hormooninjecties oid tenzij voor ivf... mn vader zei al dat ze weleens moeilijk konden gaan doen maar goed ik zie het in oktober allemaal wel... Ik hoop gewoon dat ze niet te moeilijk gaan doen, zit nu bij ZK basis plus** en wil over naar basis plus**** anders naar CZ want is ook goed als je in de MMM zit geloof ik...
     
  14. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    meiden onwijs bedankt voor alle reacties.
    ik kan via mn nieuwe werk collectief verzekeren bij VGZ, vandaar dat ik de overstap overweeg.
    de OHRA vergoed zelfs in de meest aanvullende verz geen IUI, dus als ik wordt toegelaten in de overstap ga ik er niet alleen qua premie, maar ook qua vergoedingen dus onwijs op vooruit.

    idd Audrey, ik vind het ook allemaal maar erg ingewikkeld, doe liever mn belastingen...hehe.

    ik vind het raar dat IVF nu standaard 3 vergoed wordt en IUI dus niet, zelfs niet in de aanv,verz. terwijl het door de gyn's in het algemeen het meest wordt voorgesteld. Betaal je je daar al die jaren scheel voor!

    liefs,
    Daan
     

Deel Deze Pagina