Tips voor regelmatigere cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door samkids, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Voor mijn beide zwangerschappen had ik een erg onregelmatige cyclus, gek werd ik er van. Sowieso was mijn cyclus altijd >30 dagen, maar in de ergste gevallen zelfs 40 of meer.
    Heeft iemand ervaring met kruiden/pilletjes/weet ik veel wat om de cyclus wat op orde te krijgen?

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ben je ooit getst op pco?
    als je dat hebt zou je met medicatie een regelmatige eisprong en dus cyclus kunnen krijgen.

zie dat je twee miskramen hebt gehad :(, wil je heel veel sterkte wensen!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    teunisbloemolie pillen/capsules!

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook last van een enigzins onregelmatige cylcus. Zit nu in ronde 5 en slik sinds sept. Femnatal van Davitamon. Kan je hierbij ook teunisbloemolie gebruiken? Heeft iemand ervaring met die olie en hoe lang duurde het voor de cyclus regelmatig(er) dan wel korter werd? Die van mij was deze maand 38 dagen.

Alvast dank voor reacties!

5. Trees

Trees Niet meer actief

teunisbloem en tarwekiemolie schijnen te helpen. tarwekiem heeft ook nog een positieve werking als het gaat om het voorkomen van miskramen.

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik had altijd een onregelmatige cyclus, van tussen de 19 en 34 dagen in... (lekker handig).
    Sinds een paar maanden neem ik 2x Agnus Castus 400 mg per dag (is monnikspeper). Sindsdien gaat het regelmatiger

25-26-27-25-24-25

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    dat kan hoor, ik slik dagrivit mama & baby ernaast. Ik heb sinds ik het gebruik cyclussen van 28 excact. Korter heb ik geen ervaring mee.

8. samkids

samkids Niet meer actief

Oh, dit zijn wel een paar handige tips!
    Van Daviton (uit mijn hoofd) hebben ze ook twee verschillende soorten pilletjes. Eentje voor als je zwanger WIL worden, eentje voor als je zwanger BENT. In die eerste zit ook een kruid waarvan ze claimen dat het goed voor je cyclus is.
    Iemand daar ervaring mee? Volgens mij zit het in een roze doosje.

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja die heb ik dus. Neem aan dat je Davitamon bedoelt? Is voor zwanger worden, zijn en borstvoeding. Femnatal heet dat.

10. samkids

samkids Niet meer actief

Oh ja, Davitamon. :) Maare, dat is 1 pilletje voor alle drie de gelegenheden? En die claimen dat ze ook je cyclus verbeteren?

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heb toevallig net bij de Etos een pot teunisbloemolie caps gekocht! Wilde nu gaan zoeken of er positieve ervaringen staan op t forum. Heb t verder nog niet gevonden. Ik hoop dat mn cyclus er weer iets korter mee wordt. Ben erg benieuwd of er mensen zijn die duidelijk merken dat hun cyclus regelmatiger/korter is geworden door deze pillen!?

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Verder gebruik ik trouwens mama en baby van davitamon. die is voor als je zwanger wil worden, het al bent en als je borstvoeding geeft. Mn cyclus is daar in ieder geval niet korter door geworden!

Deel Deze Pagina