anticonceptie: ethinylestradiol/levonorgestrel

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dogs84, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hoi ,

Ik wil even weten van jullie. Want ik slik een pil van ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 sinds afg begon oktober. Afgelopen 12 september 2013 was mijn zoontje geboren. Daarna ik kreeg dit pil.

Vorig maand en vorige week kreeg ik 1 dag last van mijn rechtse kant tegen lies en onderbuikpijn. En ik voel me ook niet lekker en gelijk naar bed. Soms ik krijg wel misselijk afwisselend dagen, maar weet niet waarvan...

Dit pil is misschien wel negatief? Misschien heb je wel ervaring of meegemaakt? Eerlijk dat ik wil een spiraal niet hebben.. Normaal toen ik gebruik altijd voor een pil tot mei 2012. Omdat ik heb nu andere pil van dit naam.

Gr dogs84

2. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Niemand reageren?

3. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik had dit regelmatig met de pil , ben na een tijd naar de huisarts gegaan voor een andere en die kreeg ik toen had toen meteen minder last alleen toen kreeg ik wel last van hevige migraine toen ben ik overgegaan naar een spiraal maar die bezorgde me dagelijks buikpijn toen nix meer ik twijfel wat te doen na me zwangerschap ik zie alles niet echt zitten en ik weet ook zeker dat wij niet nog een kindje willen maar ik denk niet dat de huisarts daar al op zo jonge leeftijd wat mee gaat doen maar als advies zou ik geven ga even langs de dokter

4. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Gefeliciteerd!
    Toen ik gebruik altijd van deze pil: Anticonceptie.nl | MICROGYNON® En heb nooit probleem van klachten.. Wel klachten van De pil - Girlscene Forum

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Deze pil had ik ook.
    Daarvoor altijd microgynon 30 gehad en nooit problemen.
    Maar met die andere constant problemen, dan een te late menstruatie en dan weer te vroeg.
    En ondanks correct gebruik toch zwanger geraakt.
    Nu ben ik weer aan de microgynon, maar dan kost het even €21,30 per doosje van drie strips :$
    Dus ga ik over op de mirena spiraal dit jaar.

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Sterilisatie??
    En ze zijn met een nieuwe methode bezig, dan worden er een soort van spiraaltjes in de eileiders gebracht, misschien kun je daar eens naar informeren?

7. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Geeft die ook hormonen af dan? Ik kan namelijk daar echt niet tegen de pil dan migraine en spiraaltje buikpijn heb een eiwit allergie zoals in condooms enzo wij willen wel ma de zwangerschap van die speciale condooms aanschaffen maargoed dat is ook niet de beste bescherming

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, mijn huisarts kwam ermee, ze zijn er nog nietzo lang mee bezig.
    Was zelf ook op zoek naar ac die qua hormonen niet zo heftig is.
    Maar ben ook weer erg bang voor ingrepen (met narcose of ruggeprik) dus ik probeer de mirena en anders ga ik me wel in die nieuwe methode eens verdiepen.

9. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik gebruikte voor de zwangerschap ook deze pil. Ik moet zeggen dat ik weinig klachten had alleen erg aangekomen sinds pilgebruik.

Deel Deze Pagina