Weet iemand of het mogelijk is of je tijdens het slikken van primolut alsnog een eisprong kan krijgen? Ik heb namelijk opeens veel last van afscheiding, (niet echt draderig) maar het leek me niet dat ik nu vruchtbaar zou kunnen zijn. groetjes Olga
hoi, ik heb 1 week geleden 10 dagen promolut geslikt. Wat ik hoorde van mijn gyn is dat je tijdesn het slikken van primolut niet zwanger moet raken. Maar volgens mij is het een middel om de eisprong op te wekken en zo ongesteld te worden. Dus volgens mij heb je gewoon een eisprong.
Nee het is geen middel om je eisprong op te wekken. het is een middel om je baarmoederslijmvlies dikker te maken en daarna af te breken. soort ongesteldheid dus. Wat er kan gebeuren daarmee is dat primolut je lichaam het weer voordoet om ongesteld te worden en het zo weer overpakt... Bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. maar heb pco, dus vandaar...
Wat wendy zegt klopt inderdaad,primolut kan helpen om je cyclus te regelen. de enige manier om na een kuur primolut een eisprong te krijgen is bv met clomid, maar dat word niet altijd voorgeschreven behalve als je bv pco hebt,zoals in mijn geval. groetjes angela
Hoi, Ik weet dat je door primolut geen eisprong opwekt, maar dat je ongie wordt door het afbreken van baarmoederslijmvlies. Voor zover ik weet heb ik geen pco, dus ik vroeg me af of mijn lichaam nog een natuurlijke (heeeele late) eisprong kan krijgen terwijl ik primolut slik. Ik hoop natuurlijk dat mijn cyclus na de primolut weer een beetje normaal wordt, zoals de eerste 6 rondes. groetjes OLga
Hi,volgens mij kan dat niet,want als je primolut gebruikt dan word je menstruatie opgewekt en heb je dus geen eisprong omdat dat "kunstmatig" gedaan word,en volgens mij kan je dan ook geen late eisprong hebben,want alles moet weer van voren af aan beginnen.. groetjes angela
pco, is dat je een heleboel kleine eitjes hebt in je eierstok die niet groter worden, gevolg is dat je geen eisprong hebt en geen menstruatie... tekenen is dus geen of onregelmatige cyclus. en je kunt wel een eisprong krijgen tijdens het primolut slikken, als voordat je dat aan het slikken was er al een eisprong zat aan te komen. je mag absoluut ook niet zwanger raken.. waarom weet ik niet, maar het staat wel dik onderstreept in de bijsluiter.
Dat heb ik inderdaad ook in de bijsluiter gelezen. Wel raar, want mijn huisarts zei dat mocht ik toch zwanger zijn (wat erg onwaarschijnlijk is) het geen kwaad kan.
jah ik loop ook onder behandeling van de gyn en ik moest bellen voor mn bloeduitslag... heb ik vorige week ook een eisprong gehad, en ben wel begonnen met primolut, omdat de vorige keer het uitwees dat ik helemaal geen hormonen in mn bloed had... maarre mn gyn zei ook,mocht ik nu zwanger zijn, dan kan het geen kwaad...
Hoi Wendy, Dus je hebt nu een natuurlijke eisprong gehad; wie weet? Fijn om te weten dat die primolut geen kwaad kan als je toch zwanger bent. Ik wordt vrijdag eindelijk ongie (na 66 dagen) en dan kunnen we weer een niuwe ronde in! Ben jij al lang bezig? groetjes Olga