Tijdens verjaardag kinderen boven spelen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Taby, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    #41 fayenne, 6 jan 2015
    Laatst bewerkt: 6 jan 2015
    Tuurlijk mogen ze boven spelen.
    Ik doe onze slaapkamer deur sowieso dicht maar daar mogen onze kindereb sowieso ook.nooit spelen dus dat weten ze wel.
    Op de kinderen hun kamer haal ik wel een deel van het speelgoed weg zoals lego en playmobiel .

Gelukkig heb ik.nooit zoveel kinderen rond lopen ;)

Eten en en drinken is wel verboden boven.

Bij een vroegere vriendin mocht er ook.nooit op de kamers gespeeld worden ivm rommel vond dat zo raar altijd.
    Die mochten dus nooit op hun kamer altijd in de woonkamer spelen.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik herken het ook echt niet. Zowel niet van onszelf vroeger, bij familie/vrienden of hier. Bij een hele grote groep met jongere kinderen zou ik denk ik ook geen drinken mee naar boven geven, maar wel zakjes chips bijvoorbeeld. Daar gebeurt niks mee wat een stofzuiger niet op kan lossen. Maar er is nog nooit iets gesneuveld, voor zover ik mij kan herinneren. En ik ben de oudste van 19 kleinkinderen en wij speelden wat af!

Mijn stiefzoon en -dochter zijn inmiddels 13 en 16. Als zij hun vrienden over de vloer hebben (vaste groepjes van 4 jongens of 6 meiden), dan zitten ze ook boven. Meestal vergezeld van wagonladingen eten en drinken. En weet je wat? Ik hoef geen centimeter schoon te maken. Het is vlekkeloos als ik na een logeerweekend bovenkom. Oke, tijdens ziet het eruit alsof er een orkaan is langsgeweest, maar ze verschonen de logeerbedden en logeermatrassen, ze stofzuigen etc. Echt súper. Wat dat betreft hebben ze uitstekend in de gaten dat als zij het ons 'prettig' maken, dat wij altijd ja zeggen als ze vragen of hun vrienden mogen komen.. Ik <3 gezond opportunisme bij pubers :D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eten komt hier overigens niet boven. En believe me, 10 kleine kinderen met zakjes chips kunnen ook heel veel rommel veroorzaken. Chips in bedden, chips in speelgoedbakken enz enz

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Er wordt hier nog niet boven gespeeld maar als de bovenverdieping klaar is en de situatie er om vraagt dan mag er van mij boven gespeeld worden. Zoontje gaat in de loop van dit jaar over naar een grotere kamer en dat zal dan de enige kamer zijn waar er gespeeld mag worden. Hij mag bij anderen ook mee naar boven maar wil vaak niet, ligt eraan bij wie het is. Maar moet eerlijk gezegd sowieso niet aan 14 kinderen in huis denken, boven of beneden ;)

5. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik heb geen boven haha.

Maar de kinderen mogen van mij in hun kamer spelen ook de jongste ( er staat vrij weinig behalve een bed en speelgoed en ik kijk vanuit de woonkamer zo de kamers van de kinderen in )

Is er wel een boven dan mag mijn oudste mee en de jongste blijft beneden.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh nee eten wordt hier boven niet gedaan.
    Als ze samen, of met een vriendje spelen, mag er best eens een appeltje boven worden gegeven. Maar daar houdt het wel mee op.

7. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor wil ik ook niet hebben. En mijn huis mijn regels dus pech gehad. ;)

8. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Nee hier komen er geen kinderen boven te spelen. Mijn ervaring is dat ze de tent vaak afbreken als er een grotere groep boven zit zonder toezicht. Bij mijn zus mag dat wel en worden er 'spelletjes' gedaan zoals flessen deo leegspuiten op elkaar enz. Nou sorry, no way dat dat hier gebeurd ;)

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    13 Of 16 jaar vind ik dan wel weer een heel verschil met 4, 5, 6 jaar, zoals bij ons de meesten zijn.
    Maar ben er wel achter dat ik eigenlijk best een z**kerd ben wat dit soort dingen betreft. :)
    Dus ik denk dat ik het wat meer moet los laten en spelregels in moet zetten en ze gewoon boven moet laten spelen.

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik begrijp het volkomen. Ik hou er ook niet van. Onze kids zijn in de leeftijd van 6,10 en 13 jaar. Ik weet gewoon al bij voorbaad dat er een gigantische puinhoop wordt gemaakt of er gaat iets kapot. Nee hier gewoon beneden blijven

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gebeurd hier eigenlijk automatisch. Ze mogen boven niet eten en drinken maar spelen vind ik prima. Soms wel met 15 kinderen. Mijn kamerdeur draai ik op slot en hun eigen slaap kamer mogen ze op spelen. Op zich houden ze het best netjes. Na het feestje en voor het slapen gaan even alles weer terug opruimen en opbergen en kamer is weer schoon.

Vind dat zelf dus totaal geen probleem.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maarr hoe doe je dat dan? Mijn huiskamer is niet super klein (4 bij 9) maar zoals hier met familie zitten we dan met 12 kinderen en 10 volwassenen. Naar buiten stuur je ze nu ook niet.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Heel herkenbaar dus! Juist om die reden wil ik het niet hebben

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens hier nooit wat gesneuveld.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon en dochter hebben een eigen verdieping met ieder hun slaapkamer en een gezamenlijke speelkamer. Kinderen mogen van mij dan ook gerust boven spelen omdat ze toch niet op onze verdieping komen. Wel is de regel dat ze het speelgoed na die tijd ook weer netjes opruimen.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook niet boven spelen. Hebben weinig speelgoed op de slaapkamers van de jongens. Meeste staat beneden en staat in onze uitbouw als er een verjaardag is. Hebben ze ruimte zat om te spelen (8 kids in totaal). Hier aan de overkant is een groot grasveld waar ze ook kunnen spelen bij mooi weer.

Bij mijn zusjes wordt er wel boven gespeeld tijdens verjaardagen. Die hebben ook veel speelgoed boven namelijk. Idem bij mijn ouders waar ze op de kinderlogeerkamer mogen spelen.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier mag het wel. onze slaapkamer is beneden en daar mogen ze ook niet in. zeg ik ze ook nog even extra duidelijk voor iederene vertrekt naar boven. onze kids weten het ook heel goed. wij hebben verder verjaardagen dan overdag en dan kunnen ze meestal wel naar buiten. en als het savonds is zoals laatst oud en nieuw hier. dan verbouw ik de eetkamer en dat word dan speelplek met wii en lego en kleurspul etc.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou de mini's t/m een jaar of 3 beneden laten spelen en vanaf 4 jaar wel. Zou het helemaal niks vinden. Je weet maar nooit!

19. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik krijg gelukkig nooit 14 kinderen met een verjaardagsvisite ;)

Ik ben de enige die zo giga veel kinderen heeft in mijn familie haha.

Maar ook met dit weer gaan ze graag buiten voetballen of andere dingen doen (dan heb ik het wel over kids in de tienerleeftijd). Maar ook toen ze kleiner waren gingen ze niet naar boven. Mijn kids halen dan spelletjes van boven die ze beneden aan de eettafel spelen.

Wij hebben gewoon met de kids afgesproken dat er geen kinderen mee naar boven gaan. Boven is privé voor ons gezin alleen. Dat werkt hier uitstekend. Manlief moet overdag nog weleens slapen of zich omkleden/douchen ivm onregelmatige diensten. We hebben een kleintje (en straks nog een baby) die boven ligt te slapen. We willen niet dat er steeds de trappen op en af gerend wordt. Onze eigen kinderen weten dat en als ze wat nodig hebben van boven overleggen ze ff of dat kan. Maar kinderen die niet in ons gezin horen, blijven gewoon beneden.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn eerste reactie is "No way José". Maar even de leerlingen van mijn klas voor de geest halend (groep 6). Tja, daar zitten er best een aantal bij waarvan ik er gerust een groepje boven op de kamers van onze zoons zou laten spelen. (En ook een paar die dat never-nooit-niet zouden mogen.)

Als je beneden niet genoeg ruimte hebt om echt te spelen of een aparte
    tv-hoek ofzo waar ze zich kunnen terugtrekken, dan snap ik wel dat je ze geen plezier doet als je ze met de volwassenen in een kringetje laat zitten. Dan zou het mijn voorkeur hebben om ze buiten te laten spelen, maar dat kan ook niet altijd. Als het betrouwbare kinderen zijn, is boven spelen dan ook wel een optie. Hoewel ik dan nog 10 wel behoorlijk veel vind!

En ook daar ligt het wel weer aan de indeling. Wij hebben op de 1e verdieping alleen kinder slaapkamers en een badkamer. Onze slaapkamer is op zolder. En daar liggen ook anderen 'ongeschikte' dingen, zoals gereedschap en de drankvoorraad. Ik zou dan dus wel duidelijke afspraken maken: op de badkamer en op zolder heb je niks te zoeken. Ik denk dat kinderen toch makkelijker stiekem een slaapkamer op dezelfde verdieping binnen glippen, dan dat ze alweer een extra trap op moeten. Zeker als er regelmatig even een volwassene naar boven gaat om een oogje in het zeil te houden. En 'betrapt = einde oefening".

Maar heel eerlijk... Met zoveel kinderen zou ik persoonlijk liever ergens anders afspreken. 's Zomers lekker in de speeltuin en 's winters desnoods in een binnenspeeltuin ofzo. Volgens mij zit je dan als volwassene een stuk relaxter en is het voor de kinderen ook leuker als ze zich echt kunnen uitleven.

Deel Deze Pagina