Nee, hier mag nooit boven gespeeld worden met vriendjes en vriendinnetjes. Ik vind, dat als de woonkamer één grote zooi is, meer als voldoende.
Dat is prima maar dan verzin je wat anders waardoor hun ook een leuke tijd hebben toch. ik bedoel waarom zou je anders uitnodigen om naar buiten te dumpen (in de zomer nog een ander verhaal) dat zijn toch ook je gasten dus daar zorg je voor, dan maak je een plek beneden of iets in die trant.
ik ook niet hoor hier blijven ze altijd gewoon beneden ( met verjaardagen) ze mogen in de speelkamer ( haal ik dan wel zaken weg als playmobil en andere kwetsbare dingen), in de woonkamer( waarom zouden ze daar niet mogen zitten/zijn?) of naar buiten. bij vrienden gaat dit ook zo. er is 1 stel die ze wel altijd naar boven laat gaan. daar had toen een ventje een gat in de deur getrapt, ok is wel een idioot kereltje ook, maar goed je zal hem net treffen. hier is het eigenlijk zo dat ze meestal als het weer het enigzins toelaat gewoon ook naar buiten willen
14 kinderen........... pfff ik moet er niet eens aan denken dat die allemaal tegelijk bij ons op visite komen......... laat staan dat ze allemaal boven spelen waar ik geen zicht op heb. Nou zijn mijn eigen kinderen ook nog niet op de leeftijd dat zij alleen boven mogen spelen, dus misschien moet ik dat nog 'leren', maar van alleen al die 14 kinderen krijg ik het benauwd.. Onze slaapkamer is beneden, boven hebben we drie kamers waarvan twee kinderslaapkamers. Maar 14 kinderen? Ja die passen er heus in maar dan nog leuk spelen? Wij hebben een redelijk ruim huis, maar 14 volwassenen op visite vind ik al best een boel. Ik zou zo'n verjaardag met een horde kinderen dus alleen organiseren in de zomer Wij hebben een hele grote tuin dus daar zou ik minder moeite mee hebben. Maar ik ben ook best een zeikerd wat mijn eigen spullen betreft en merk dat ik ook een zeikerd ben tov de spulletjes van mijn dochter, ben altijd bang dat de oudere kinderen haar spulletjes kapot maken oid...
ik vind het ook altijd veel hoor. hier komen er zon 7 en dan 3 van mezelf maar goed kan maar slecht tegen de visite zeggen, je laat de helft maar thuis
dat klinkt leuk, maar mijn kinderen zijn zelf in oktober en januari jarig, kan moeilijk zeggen, ja leuk je verjaardag, maar mama wil jullie niet allemaal binnen hebben dus wordt het juli Denk niet dat mijn kinderen dat erg leuk vinden.
Nou, wij vieren de verjaardag van de oudste (in juni) altijd wel groter dan die van de jongste (eind november).
Hier spelen ze op verjaardagen enzo wel met z'n zessen boven, soms met meer, 8 of 10. Maar onze bovenverdieping is niet heel groot: 1 kamer van ongeveer 12 m2, 1 kamer van ongeveer 9 m2 en in onze slaapkamer staat alleen het bed en dan is de kamer vol . De zolder heeft een enge trap en daar mogen ze niet op. Maar ze spelen wel allemaal boven, ook op ons bed. Spullen waar ze niet bij mogen staat in een afgesloten kast, maar sowieso zijn ze niet zo dat ze alles overal uittrekken.
Ooh geen denken aan. Ga maar buiten spelen in de tuin of de grote kids voor het huis, naast het binnen spelen uiteraard. Bij iemand in onze familie 'moet'/mag' dat biven spelen min of meer ook. Maar ik vind dat niet oke zonder toezicht. Wij hebben ook vaak we een praattafel, zodat niet alle plek met stoelen is gevuld.
Ook in de zomer kun je een regenachtige dag treffen, dus ik houd er altijd wel rekening mee, dat we het binnen moeten vieren.
Ik zorg gewoon dat er geen 14 kinderen tegelijkertijd komen, met die 3 van mij zit ik dan al op 17 dat krijg ik met geen enkele mogelijkheid kwijt in huis, mijn woonkamer is maar 13 m2. Wel met heel hoge plafonds, misschien kan ik ze opstapelen? Ik verdeel mijn visite dus. Ik ben zelf zaterdag jarig en wordt dan 40 :x, hier komt mijn visite verdeeld over de dag, een deel 's morgens, 's middags en 's avonds, lastig, maar prima te doen.
Ik moet zeggen dat bij onze kring de oudste nu net 7 is. De rest is 4 of jonger. Misschien da als ze 10 zijn dan ik het anders vind. Maar dat zien we dan wel weer. Maar beneden wat krap spelen of buiten spelen gaa ook niemand dood aan....!
Mijn kinderen zijn 23 juli jarig, en 2 vd 4 verjaardagen (1 zaten we in het buitenland) regende het behoorlijk tijdens het feest. Afgelopen jaar zelfs totaal onverwacht, was 0% regen verwacht. Konden we 45 mensen, incl bbq, staantafels, hele mikmak ineens binnen stallen. ... Dus hier geeft hartje zomer ook maar 50% kans op een mooie dag
Kennelijk hebben wij hele brave familie en vrienden... Hoor hier echt verhalen waar m'n oren van klapperen
yup I know, ik ben 24 juli jarig en dit jaar 30 mogen worden en toevallig afgelopen keer met mn moeder uitgerekend dat ik mijn verjaardag welgeteld 5x!!! buiten heb kunnen vieren, 25 keer dus niet. Ben benieuwd hoe de telling er bij jouw kindjes over 25 jaar uitziet
gelukkig is dat ventje geen familie of vriend van mij hoor. de buren van vrienden en hij zit toevallig bij mn dochter in de klas. no way dat ie hier in huis komt die mafkees
Mja, kweet niet Ben daar zelf nog geen voorstander van. Ik snap wel hoe je het bedoeld hoor, maar ik ben wel heel erg van kind kind laten en zelf regelmatig kijken hoe het er voor staat.
Ligt eraan welke kinderen het zijn. De kinderen van mijn ene vriendin zijn geen probleem (11 en 9 jaar oud) De kinderen van mijn andere vriendin wel ( 14, 8 en 7 jaar oud), als die komen dan zet ik ook het speelgoed waar mijn kinderen erg gehecht aan zijn weg want dat zijn van die rouwdouwers altijd gaat er wel iets per ongeluk kapot. Ook mijn achternichtjes en neefje blijven lekker beneden, mijn achternichtjes (4 stuks) zijn erg close met elkaar en tot nu toe resulteerde dat in het feit dat hun op een slaapkamer zaten te spelen en mijn kinderen niet meer in die slaapkamer mochten komen. Heel leuk en aardig maar dat accepteer ik dus niet. Ook met vriendjes zijn er vriendjes die wel naar boven mogen maar ook genoeg die lekker beneden blijven.