Haha, ik heb net m'n bericht weggehaald, want ik ging even teruglezen wat ik eigenlijk exact geschreven had. En ik had geschreven over bij elkaar blijven. Nu ik daar over na denk dat soort dingen maar beter niet.
Bij ons mag het wel. De kinderen mogen spelen op de kamers van onze kinderen. Ze mogen niet op onze kamer komen, en dat doen ze dan ook niet. Ook mogen ze geen eten en drinken mee naar boven, helaas gebeurt dat soms wel 😉 Het is na de verjaardag wel een troep op de kamers van de kinderen, maar ze hebben dan allemaal leuk gespeeld en dat heb ik liever als kinderen die zich vervelen.
Hier heeft mijn man 2 zussen en een broertje, samen hebben we dus 12 kinderen. We kunnen ze moeilijk apart uitnodigen haha (overigens vieren we geen verjaardagen maar hebben we wel andere feesten)
En dag het ligt aan de kinderen denk ik ook wel. Niemand hier van de nichtjes of neefjes haalt het in zn hoofd iets te slopen.
Mijn dochter en zoon schelen 2 jaar en 2 weken, we prikken altijd een weekend met een datum rond de 2 verjaardagen in, ligt rond 26 juli. Tot nu toe 1 keer regen gehad, verder altijd buiten kunnen zitten, mijn dochter is zeven, dus het kan ook goed uitpakken.
moehahaha ja het is echt waar...het was overigens niet de hele week zo slecht, maar wel steeds op mijn verjaardag. Mijn moeder was er ook erg blij mee
Ik heb niet alle reacties gelezen. S mag als er een vriendinnetje komt spelen wel boven spelen maar pas waren opa en oma, oom en tante neefje en nichtje hier en toen mochten ze niet boven spelen. Ik moest daarna ook gaan werken en dat was echt "damage-controle", ik heb al werk zat zonder het boven ook nog een zwijnenstal wordt. Ook bij een verjaardag zou ik dat hebben dus ik vind het niet moeilijk-doen. Gelukkig zijn mijn kids in de zomer jarig en kunnen er dan ook een deel naar buiten. Dat scheelt wel.
Oh wat hebben sommigen grote huizen als ik het zo lees zeg (6 lege slaapkamers, kinderen eigen bovenverdieping). Heerlijk, jaloers. Wij wonen niet bijster groot en onze woonkamer is ook nog eens onhandig ingedeeld (L-vorm, het lange gedeelte is het looppad naar de keuken en te smal om daarbij echt te spelen) dus visite moeten we altijd in de kleine zithoek proppen (waar ook banken en meubels staan). Dat staat al snel vol dus. Afgelopen verjaardag van DL (werd 3) zijn ze kort boven geweest, maar heb verder niet echt te maken met grote problemen dus nog (want kids die te jong zijn en zelf nog niet boven willen spelen... en weinig visite kwijtkunnen en hebben dus). Maar het mag in principe van mij wel (alleen niet in onze slaapkamer en niet op zolder, want daar staat mijn dure fotostudiootje).
S is 28 juni jarig en ik 2 juli (wij vieren dus 'samen', nou ja; S viert maar er wordt vaak ook aan mij gedacht). het is niet gauw koud maar het regent vaker. Ik denk dat het 50/50 is dat we echt buiten kunnen gaan zitten (even afgekeken van S' haar verjaardagen want die van mij weet ik me niet allemaal meer te herinneren, al heb ik vaker dan 5 keer buiten gezeten). Nu hebben wij een vrij grote overkapping en als het dus een beetje regent is dat helemaal niet erg. De kindjes gaan dan nog graag naar buiten, of juist een enkele volwassene. N is 16 augustus jarig. Valt meestal samen met lowlands (waar mijn man dus was tijdens...maar hij was op tijd hoor). Ik heb geen idee wat het weer gaat doen. Afgelopen jaar was het regenachtig maar volgens mij is dat ook vrij 50/50 want er zijn ook hele mooie festivaljaren.
Nee, het kan ook niet altijd natuurlijk, daarom huur ik meestal een zaaltje. Maar aangezien dat sinds een jaartje niet meer te huur is, moet ik het wel thuis doen. En dat is lastig, gezien mijn wk echt maar 13m2 is....Ik kan het niet groter maken en vol is dan echt vol. Dat begrijp je. Dus zelfs al zou ik zoveel mensen over de vloer willen hebben, het past gewoon niet. Wat we ook gedaan hebben het afgelopen jaar was man en kinderen hun verjaardag bij mijn schoonouders thuis vieren. Het is vervelend, maar ik kan hier max behalve mijn gezin 10 mensen kwijt en dat is écht al heel krap. De grotere kinderen mogen van mij wel op de overloop spelen, die is behoorlijk ruim, maar de kleinere kinderen niet. Er zitten wel hekjes om de trap heen, maar naar de maatstaven van ruim 150 jaar terug zijn dus lager en dwarsliggers, kleine kinderen zouden er dus als ze willen op kunnen klimmen en aangezien de benedenverdieping bijna 4 meter hoog is, vind ik dat veel te gevaarlijk.
Ik heb daar geen problemen mee. Er sneuvelt wel eens wat en ze melden zich wel als het ruzie wordt. Maar ik zit er sowieso niet zo bovenop. De kinderen Mogen altijd wel buiten mijn gezichtsveld spelen. Alleen die van 1 jaar niet, maar die van 3 en 5 spelen regelmatig boven of in de tuin zonder mij.
Ik weet hoe nieuwsgierig ik zelf ben en ik ging altijd op mijn tenen altijd sneaky spulletjes kijken van anderen. Niet om wat dan ook overhoop te trekken, stuk te maken of te begekken, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik wil(de) altijd weten wat/of mensen te verbergen hadden. Dus nou ja, omdat ik van mezelf uit ga - zou ik mijn slaapkamerdeur op slot houden. Het gaat je niks aan wat ik wel/niet heb en wanneer ik een 'boven' zou hebben, zouden ze daar niet mogen spelen.
Ik vindhet geen probleem mijn zoontje weet heel goed dat hij alleen op zijn kamer mag komen om te spelen en verder niet. Toen er eens een kindje naar zolder wilde gaan stond hij te roepen mama snel die wil naar zolder en daar mag je niet komen . Dus ja van mij mogen ze boven spelen, geen probleem, liever boven spelen dan zoveel kinderen bij in de kamer
Als het mooi weer is dan spelen ze buiten. De tuin is groot zat. 3 verjaardagen zijn hier vaak met mooi weer. Dus dan lekker buiten spelen. Tja en anders binnen, maar dan alleen in de kamers van de kinderen. Maar komt niet vaak voor. Gebeurd ook vaak dat we ze vermaken met spelletjes beneden.
Wat dit betreft wel ja En over het algemeen ben ik erg achterdochtig, dus ik hou ze sowieso het liefst in de smiezen Het blijven toch kinderen...
Als Sietse wat groter is mag dat van mij best,alleen niet zo'n groot aantal als wat ik hier lees...daar is boven helemaal geen ruimte voor. Nu is hij nog te jong om alleen met vriendjes boven te spelen vindt ik....
Hier is t eenvoudig , het is te klein boven Daarentegen is onze tuin 30 meter diep en 10 breed en vol speelgoed ..daar kunnen ze terecht. Ik heb wel eens tiener familie over de vloer maar die zitten achter iPad, iphones enz enz die hoor je niet haha..
Hier mogen ze ook gewoon naar boven. Ik vind dan wel overal lege chipszakjes en lege pakjes maar die paar keer per jaar kan ik niet over inzitten.