Beste UWV Een vriendin van mij heeft haar eerste kind En dit valt haar best zwaar door haar syndroom Van asperger en Adhd. Ze heeft een wajong uitkering En nog wat andere privé dingen ze is niet 100% afgekeurd Haar vriend betaald haar thuisopleiding zodat ze over 2 jaar Uit de voeten kan. Uwv stuurde mijn vriendin een brief dat ze Gewoon aan het werk kon. Afspraak gehad net voordat ze beviel En ze zijde tegen haar over 2 maand na verlof maar hard aan het werk Ofniet? Nu heeft ze haar kindje maar ze merkt dat het veelste zwaar is Voor haar doen om alles te kunnen ze kan zowieso niet meerdere Dingen tegelijk. Stresst veel ze zou er niet naast kunnen werken, Omdat alles voor haar extra veel energie vraagt wat moet mijn Vriendin nu doen?
Beste Nyuu102, Je vraagt wat je vriendin kan doen als zij van UWV moet gaan werken maar dit eigenlijk voor haar te zwaar is. Ik adviseer je vriendin contact op te nemen met de arbeidsdeskundige van UWV. Hij/zij bespreekt met haar wat haar belastbaarheid is. Bij het vaststellen van haar verplichtingen met betrekking tot solliciteren en werken zal daar dan rekening mee gehouden worden. Ik wens je vriendin veel succes bij haar studie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare