Ik krijg op de 22ste van de maand om 12uur altijd mijn loon. nu heb ik nog niets gehad en de brief die ik van het uwv kreeg,werkt ook niet echt goed op mijn gemoedsrust. 8-4 ben ik met verlof gegaan. Ik kreeg een brief van 10-4 dat mijn werkgever per 8-4 wazo heeft aangevraagd. In de brief staat ook dat de goedkeuring 8 weken op zich laat wachten. ik begin nu lichtelijk in paniek te raken dat ik deze maand geen uitkering meer krijg. Terwijl ik daar helemaal geen rekening mee gehouden heb!! Is er nog een kans dat ik mijn loon vandaag of morgen nog krijg of moet ik echt tot mei wachten? wat ik met mijn vaste lasten niet ga halen. Deze ongerustheid doet mij en mijn kindje geen goed denk ik Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen
Beste lexi1986, Je wilt weten wanneer je een betaling van je loon kan verwachten. Je schrijft dat je altijd je loon ontvangt op de 22e van iedere maand. Waarom je nog geen loon hebt ontvangen kan ik niet aangeven. Vraag dit aan je werkgever. Heeft de werkgever ervoor gekozen dat de WAZO rechtstreeks naar jou moet worden overgemaakt? Dan ontvang je de beslissing voor 6 mei. De brief met de beslissing kun je terugvinden op MijnUWV onder het kopje Mijn Documenten. De wettelijke beoordelingstermijn voor UWV is acht weken, gerekend vanaf de ingangsdatum. UWV probeert echter altijd binnen vier weken een beslissing te nemen. Het hoeft dus geen vier weken te duren. Lukt het niet om je aanvraag binnen vier weken te beoordelen? Dan betaalt UWV op voorschotbasis totdat er een definitieve beoordeling is. Actuele informatie over de WAZO wanneer je in dienst bent van een werkgever vind je hier. Ik hoop voor je dat mijn collega snel een beslissing zal nemen over jouw WAZO-aanvraag. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare