Tijdens verlof starten met nieuwe baan?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door zeilbootje, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Goedemorgen!
    Vanwege een reorganisatie ga ik mijn baan verliezen. Ik heb veel gesolliciteerd en afgelopen week te horen gekregen dat ik per 1 juli kan beginnen met een nieuwe baan. Heel fijn!

Probleempje: mijn zwangerschaps/bevallingsverlof loopt precies tot 1 juli. Nu ben ik vandaag 40w zwanger en als ik niet beval zal mijn bevallingsverlof ook langer gaan duren dan tot 1 juli. Mijn nieuwe werkgever staat er echter op dat ik 1 juli begin en wat mij betreft is dat ook prima.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik gewoon opzeggen bij mijn oude werkgever en daarmee een korter bevallingsverlof krijgen? Of kan dat niet zomaar?

Bedankt vast voor de info.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste zeilbootje,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat het zo snel is gelukt.

Het verlof van 16 weken bestaat normaal uit 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof. Beval je na de uitgerekende datum, dan duurt het totale verlof inderdaad langer.

Je bent verplicht om na de bevalling zes weken aaneengesloten verlof op te nemen.
    Daarna kun je gerust bij de nieuwe werkgever beginnen De rest van het bevallingsverlof kun je, in overleg met je werkgever, over een periode van 30 weken flexibel opnemen. Misschien rustig aan beginnen. Of eerst een aantal weken volledig werken, en daarna de rest van je verlof opnemen.

Bespreek dit wel tijdig met je nieuwe werkgever.
    Meer informatie vind je hier.

Voorspoedige zwangerschap gewenst!

Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Bedankt voor je antwoord!