Hoi! Heeft er iemand ooit een hepatitis vaccinatie gekregen terwijl je zwanger was? Ik heb er 1 nodig voor mijn werk en nu raad mijn HA het af (ik ben nog niet zwanger) op internet kan ik er verder niets over vinden dat het kwaad zou kunnen Wat jullie?
Ik zou het niet doen, je krijgt die ziekte in je gespoten en als je dan zwanger raakt krijg je kind ook gelijk die gifstoffen.. ik zou het advies van je huisarts opvolgen..
Ik zou het ook ni durven, de eerste 3 maanden zijn het cruciaalste en als je dan die inenting krijgt, weet je niet welke gevolgen dat kan hebben.
Je krijgt de ziekte niet ingespoten. Het hepatitis B vaccin is geen levend vaccin zoals bijvoorbeeld de BMR vaccinatie. Het kan helemaal veilig gebruikt worden door zwangeren en pasgeborenen.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik dit ook nagevraagd of ik daarvoor geënt kon worden. Ook bij mij is het toen afgeraden.
Dat verschil weet ik niet helemaal, maar hoe dan ook krijg je er iets van ingespoten anders zou je lichaam geen anti stoffen kunnen aan maken. Het lijkt mij niet verstandig tijdens je zwangerschap en als er nu al 2 verschillende huisartsen zijn die het ook afraden zal daar denk ik ook wel iets inzitten.. maar het is de eigen keus van mgx, en het is hoe dan ook verstandig om na vraag te doen, en verder een keuze maken die jou een goed gevoel geeft =] ongeacht wat wij allemaal zeggen
Bedankt voor jullie reacties, ik heb contact opgenomen met mijn gynaecoloog en die zegt dat het wel gewoon kan. Inderdaad omdat er niks ingespoten wordt waar ik ziek van zou kunnen worden om het maar in Jip en Janneke taal te verwoorden.