Zwangerschapsduur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rainbow88, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Vraagje.

24 augustus is mijn menstruatie begonnen, 16 september positieve ovulatietest.
    Sinds 27 september positieve zwangerschapstesten (CB zei zondag 3-4 weken zwanger).

Vandaag bloed gaan laten trekken bij HA : HCG van 616

Dokter zei eerst dat ik al 7-8 w zwanger ben, maar dat kan toch niet he? Dus heb hem terug gebeld om te zeggen dat ik nog maar 5w geleden mijn regels heb gehad. Toen kwam hij volgens zijn tel-methode op 6w zwanger uit.
    Als ik op google het uittel kom ik op ongeveer 4w zwanger uit.
    Hij zei ook 'Oh maar misschien is het ook een tweeling!'.
    Als ik nog eens google lijkt 616 mij ook niet zo een hoog HCG als hij zegt, wel?

Welke calculator of hoe tel ik het best uit hoelang ik ongeveer zwanger ben?

Wanneer kan ik best voor een echo gaan om het hartje te horen? Hij stelt voor de week van 16 oktober

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Bij een positieve ovulatietest op 16-9 zou in uitgaan van eisprong op 18-9. Voor je eisprong krijg je al het ware twee weken cadeau. 18-9 is vandaag 2 wkn en 1 dag geleden + de wkn cadeau zou ik zeggen 4 wkn + 1 dag zwanger vandaag.

Op 16-10 zou je dan precies 6 wkn zijn. Dat is vroeg voor een echo en geen garantie dat er al een hartje te zien (horen is dan sowieso te vroeg) is. Het klopt al wel maar of het te zien is, is afhankelijk van de apparatuur en kundigheid van de echoscopist.

Je hCG waarde past trouwens prima bij 4+1.

Bedoel je met dokter de huisarts? Want die heeft er dan duidelijk niet al te veel verstand van ;).

Oh en wat voor bijzondere CB test heb jij :eek:? De opties zijn 1-2, 2-3 of 3+. Of bedoel je dat hij 1-2 aangaf en je er zelf al die 2 wkn bij hebt opgeteld?

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja zo telde ik dus ook :) Bij mijn 1ste zs heb ik op 6w6d 1ste echo gehad, het hartje klopte toen (Dat was te zien op echo, niet gehoord).
    Wanneer is een echo dan wel aan te raden?

Ja CB zei 1-2 (bevruchting) en in de bijsluiter stond dat je dan 3-4w zwanger bent ;)

manaolana vindt dit leuk.
  4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Oh ik zou gewoon lekker 16-10 de echo doen hoor als ze je dat aanbieden :D! Alleen moet je er dus wel rekening mee houden dat het vroeg is en het zo kan zijn dat je nog geen hartje ziet. Maar dan mag je waarschijnlijk snel nog een keer ;) alleen maar leuk.

Rainbow88 vindt dit leuk.
  5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk inderdaad ook dat je nu 4+1 bent. Je huisarts heeft er inderdaad niet veel verstand van :p

Ik heb mijn eerste echo gehad met 6+0 (had ook ovulatietesten gedaan, en dat klopt ook precies met de metingen erna). Er was toen wel al een kloppend hartje te zien, maar het was nog niet op volle snelheid. Kan je anders niet vragen voor een paar dagen later? Dan is de kans een stuk groter dat je een (goed) kloppend hartje ziet en dan is het nog steeds een hele vroege echo ;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    #6 RoGiJuLi, 4 okt 2017
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
    Hij wil de echo doen in de week van 16 oktober.
    Nou doe hem dan op vrijdag de 20e ;)
    Dan ben je net een paar dagen voorbij de 6 weken en meer kans op een goed beeld ;)

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bedankt dames! @RoGiJuLi @Fluss1984 @manaolana

Dan ga ik mijn banner ook maar eens aanpassen.

Raar dat banner 4w5d uittelt. Heb als cyclusduur 36 dagen gekozen, dacht dat dat juist was. Maar 4w2d lijkt me meer te kloppen owv eisprong idd..

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Woensdag de 18de een echo zou ideaal zijn dan is mijn man vrij..

Deel Deze Pagina