geen ovulatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door blurry, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Hallo!

Ik ben sinds begin 2008 gestopt met de pil. Direct had ik de Persona monitor van clear blue aangeschaft en zag daar op dag 12 de eerste 2 maanden netjes mijn ovulatie verschijnen. Maand 3 verschoof deze ovulatie naar dag 14. De laatste 2 maanden heeft de monitor geen ovulatie aangegeven.

Kan het zijn dat deze evengoed heeft plaatsgevonden, maar dat de waarden niet kunnen zijn gedetecteerd door het apparaatje? Ik heb wel gewoon gemenstrueerd en ook netjes een cyclus van 28 dagen.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het 'overslaan' van een ovulatie geen probleem, maar dit zijn er nu 2 en begin ik me wel wat zorgen te maken..

Kunt u mij vertellen wat ik nu kan doen?
    Moet ik langs de huisarts of kan dit geen kwaad met het oog op zwanger worden?

Alvast bedankt!
    blurry

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Blurry,

iedereen kan inderdaad wel eens een ovulatie overslaan. Ook is techniek niet 100% betrouwbaar, dus het kan ook zijn dat het apparaatje het een keer niet heeft aangegeven. Ik zou nog even wachten met aan de bel trekken, want de huisarts zal wrs niets ondernemen, omdat het allemaal nog normaal mag worden geacht. Dus niet druk maken om het zwangr worden, want dat kan zeer zeker nog gewoon gebeuren! Wacht de volgende cyclus maar af. Mocht je toch heel onzeker worden, kun je altijd even informeren bij je huisarts.

Goretjes Brigitte

3. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Bedankt Brigitte!
    Ik zal me proberen verder niet druk te maken..

Deel Deze Pagina