Postnatale depressie

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Dalida1983, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dalida1983

Oct 3, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Dalida1983, Jan 21, 2015
    Last edited: Jan 21, 2015
    hallo,

Momenteel ontvang ik de WAZO ivm mijn zwangerschapsverlof, daarvoor zat ik in de WW. Nou heeft de huisarts bij mij postnatale depressie geconstateerd.
    Nou hoorde ik via via dat de UWV een postnatale depressie niet als een ziekte vanwege de zwangerschap en of bevalling rekent.
    Mijn verlof loopt pas 20 februari af, dus ik mag mij ook pas een dag erna ziekmelden.

Klopt deze informatie nou wel of niet, ik vind het verwarrend om dit soort informatie te horen.

Waarmee kan de bedrijfsarts telefonisch (binnen 48 uur na ziekmelding) nou meten dat je wel of geen postnatale depressie hebt?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Dalida1983,

Je vraagt of postnatale depressie wordt gezien als een ziekt ten gevolge van de zwangerschap. Hierover kan UWV Webcare geen uitspraak doen.
    In eerste instantie word je (meestal binnen 48 uur) gebeld door een medewerker verzuimbeheer. Deze zal de ziekmelding met je bespreken. Er kan besloten worden dat je wordt opgeroepen door de verzekeringsarts. Deze zal beoordelen of je klachten zwangerschap gerelateerd zijn.

Ziek melden kan je inderdaad op de eerste dag na je zwangerschapsverlof doen door te bellen naar de klantenservice, telefoonnummer 0900 9294.

Actuele informatie over je plichten met een Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel sterkte en een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page