hallo, even een lang verhaal. in 2012 ben ik bij mijn werkgever toen ziek geworden, een aangeboren hartafwijking waar aan geopereerd ben hartstilstand heb gehad hier werd ik ziek gemeld en toen mijn contract niet verlengd werd kreeg ik een ziektewet uitkering. in 2013 ben ik weer gaan werken omdat het wouw proberen echter kon ik het nog niet waar door mijn gezondheid snel achteruit ging en weer ziekgemeld moest worden. ben hier na weer 2 x geopereerd zonder resultaat. in 2014 begin dit jaar weer geopereerd, hier na er achter gekomen dat mijn hartritmestornissen niet te behandelen zijn met medicatie en operaties omdat mijn foute deeltjes naast de bundel van his en sinus knop zitten. eigenlijk dus uitbehandeld maar wel nog altijd ziek. nu ben ik zwanger, ik moet binnenkort weer naar de uwv arts. in de zwangerschap kunnen mijn ritmestornissen ve ergen en moet ik goed rust houden omdat mijn hart niet veel aan kan. wat gebeurd er hier na kom hier door mijn ziektewet uitkering in gevaar? en had ik niet allang naar de keurings arts gemoeten.
Beste Maantje93, Ik begrijp dat je al een poos worstelt met je gezondheid. Je bent nu zwanger en wilt graag weten wat voor invloed dit gaat hebben op je Ziektewet-uitkering. Je Ziektewet-uitkering kan niet in gevaar komen door je zwangerschap. Het is wel mogelijk dat deze onderbroken wordt door de zwangerschapsuitkering ( WAZO ). Ik heb helaas niet voldoende informatie om gericht antwoord op je vragen te kunnen geven. Wil je via een privébericht je telefoonnummer achterlaten, dan neem ik contact met je op om je vragen te bespreken. Het is ook mogelijk je vragen te stellen via UWV Telefoon Werknemers 0900-9294. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare