Wachten op telefoon UWV na ziekmelding, hoelang duurt het voor ze bellen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door twoboys, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Goedemorgen,

Afgelopen maandag heeft mijn bedrijfsarts besloten dat ik volledig moet stoppen met werken tot aan mijn verlof.

De internist had me geadviseerd langs mijn bedrijfs arts te gaan.

Ik werk 20 uur in de nachtdienst in de zorg. Sta alleen op 46 cliënten.

Nu zit ik sinds maandag te wachten op een telefoontje van het UWV.

Ik moet namelijk morgen naar de klinisch geneticus in het Erasmus mc ( uur heen en uur terug) en voordien heb ik bekkenfysio.

Ben dan dus driekwart dag niet thuis.

Maandag moet ik weer naar de gynaecoloog en ergens volgende week moet ik weer de glucosetest gaan doen omdat ik in m'n vorige zw insuline afhankelijk werd.

Nou heb ik ook 2 kleine kinderen , waarvan de oudste van en naar school moet.

De bedrijfsarts gaf mij het advies zoveel mogelijk te rusten en alleen de zorg van de kinderen op me te nemen voor zover dat gaat.

Punt is dus dat ik af en toe niet thuis ben. En ik dus dit niet heb kunnen bespreken. Het zit me zo dwars dat ik stress krijg hierdoor en dat is ivm autoimuunziekte niet goed. Absoluut niet voor de baby.

Wanneer belt het UWV na een ziekmelding? En kan ik hiervoor zelf niet iemand bellen? Ik wil alles graag zsm besproken hebben.

WAt kan ik doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste twoboys,

Je wilt graag weten hoe het zit met de controle door UWV omdat je regelmatig de deur uit moet.

In het algemeen geldt voor de controle door UWV het volgende:

- Voor de 1e controle moet u echt thuis blijven. U mag op deze dagen wel uw arts of uw fysiotherapeut bezoeken. Of naar een sollicitatiegesprek gaan.

- Tijdens het 1e bezoek of telefoongesprek worden er afspraken gemaakt of u langer thuis moet blijven (thuisblijf plicht). Dit wordt in een brief bevestigd.
    U moet zich vervolgens aan die gemaakte afspraken houden.

Je medische afspraken kun je dus altijd na komen.
    Verwacht je dat UWV contact met je gaat opnemen en ben je niet thuis?
    Dan kun je altijd zelf contact opnemen via UWV telefoon (0900-9294) en dit aangeven.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Beste Ella,

Harstikke bedankt voor je snelle antwoord!

Ik zal het nummer bellen omdat ik het gewoon niet prettig vind om bij terugkomst uit het ziekenhuis het telefoontje gemist te hebben.

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina