ww, ziektewet en uren

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door butterflies78, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje ....

Ik heb al een tijdje ww, maar sinds eind december zit ik in de ziektewet bij de UWV omdat ik heel veel klachten heb. Zo ben ik niet in staat werk aan te nemen wat ik daarvoor heb gedaan (in de zorg). Ik kan niet veel staan, zitten en lopen.

Ik heb nu binnenkort een gesprek met de verzekeringsarts. Mijn vraag is, kan het mogelijk zijn dat de arts zegt dat ik toch kan gaan werken, maar dan minder uur moet doen ? Mijn ww is gebaseerd op 28 uur per week.

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, wel weet ik dat als je ergens werkt (vast baan) en je wordt ziek in overleg je ook minder uur kan gaan werken. Maar ik weet niet hoe het precies bij de UWV zit.

Ik hoor het graag.

Groetjes,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Butterflies78,

Het is inderdaad mogelijk om gedeeltelijk te werken in de ziektewet. Als de verzekeringsarts van mening is dat je dit kunt, kan hij je doorverwijzen naar een re-integratiebegeleider, met wie je afspraken maakt over de invulling hiervan.

Je blijft, zolang je nog niet volledig aan het werk kunt, in de ziektewet. Het loon dat je verdient wordt verrekend met de ziektewet-uitkering.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina