Tijdens zwangerschap niet met zeep wassen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 20 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hallo!

Ik wil na mijn bevalling graag borstvoeding gaan proberen. Ik lees er inmiddfels al van alles over en heb me ook al ingeschreven voor een cursus, die pas later begint. Toch vraag ik me nu al iets af: ik heb gelezen, dat het beter is om al tijdens je zwangerschap je borsten niet met zeep te wassen. Nu doe ik dat dus ook niet aan de bovekant, maar omdat ik vrij grote borsten heb, vind ik het wel zo fris om de onderzijde ( waar ik nogsal eens zweet) toch in te zepen. Daarnaast loopt er bij het haarwassen natuurlijk ook shampoo en resten cremespoeling naar beneden. Ik mag toch aannemen, dat dit gene probleem gaat vormen straks?

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Geen probleem. Je kunt je prima met zeep wassen.
    Wat je je moet bedenken is dat er op je tepelhof allemaal kliertjes zitten die een stofje afscheiden die je tepelhof schoonmaakt. Hierdoor is zometeen als je bevallen bent de tepelhof het schoonste plekje op je lichaam.
    Als jij nu steeds je borsten zou schrobben met zeep dan haal je die beschermende werking steeds weg en dat is zonde.
    Dit stofje geeft ook een geur af die voor je baby zometeen belangrijk is, hij weet dan waar hij naartoe moet.

Al met al. Je "gewoon" wassen en je tepel/tepelhof laten voor wat het is.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina