wat moet ik doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ancie, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    hallo

ik ben 09-05-09 bevallen van een een bloedmooie zoon
    in het ziekenhuis hebben ze hem niet meteen aangelegd en zat er 3 uur tussen ze hebben het nog geen minuut geprobeerd en gaven hem toen al voedding uit een spuitje
    sindsdien wil hij gewoon de borst niet pakken de kraamzorg heeft toen tepelhoedjes gehaald en ik moest kolven met tepelhoedjes pakt hij ze wel maar met een grote worsteling als ie hem dan heeft dan zuigt hij 1 keer en laat dan het hoedje vol lopen en laat het vervolgens in zn mondje lopen vervolgens komt hij om het uur en duurd als hij het hoedje eindelijk vast heeft zo een 50 min voordat hij voldaan is haal ik hem er eerder af dan blijft hij vragen en blijft hij huilen nou moest ik afkolven en met de fles proberen te geven hij pakt de fles direkt zonder moeite en is hij tevreden uit de fles drinkt hij 50 a 60 cc maar een uur later komt hij weer nou heb ik sinds gisteren wat friso gegeven uit de fles en dat ging super hij dronk 50 cc en kwam pas om de 4 a 5 uur zeg maar vanacht ging het daarmee ook goed
    nou het volgende
    ik weet echt niet meer wat ik nou het beste kan doen ik kan niet tegen zijn vraag op kolven en de borst is echt een grote strijd ik ben in mn kraamweek ook alleen maar bezig geweest met de voeding en dat word mij echt te veel ik kan niet eens lekker genietten van andere dingen met hem
    ik zat nu zelf te denken om met de bv te stoppen en over te gaan op kunstvoeding zodat ik toch kan gaan genietten van mn mannetje

wat denken jullie ?

ik voel me echt verdrietig en schuldig dat het maar niet wilt lukken en ik alleen maar bezig ben met de voedding wat kan ik nu het beste gaan doen?

alvast heel erg bedankt
    liefs ancie

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Jeetje wat een vervelende situatie.

Waarschijnlijk kun je het beste contact opnemen met een lactatiekundige uit de buurt.
    Zij kan meekijken en je helpen om je zoontje aan te leggen of tips te geven wat betreft het kolven.
    Na dit consult kun je altijd weloverwogen beslissen om de borstvoeding af te bouwen.
    Je weet dan dat je echt alles eraan gedaan hebt.

Je kunt voor een telefoonnummer kijken op www.borstvoeding.nl of contact opnemen met je consultatiebureau voor telefoonnummers in de buurt.
    Heel veel succes!
    Groeten Rieneke

3. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    hallo
    bedankt voor je antwoord
    ik heb gisteren contakt opgenomen met een lactatiekundige
    en ze vond dat ik er echt alles aan heb gedaan om het te proberen
    ik heb nu besloten om met de bv te stoppen en af te bouwen met kolven
    gistermiddag zijn we begonnen op advies van de vk om kv te geven van friso en voor het slapen gaan een flesje friso hongerige baby's nou ik heb 4en half uur kunnen slapen voordat hij pas weer kwam !! ik merk ook dat ik er veel meer van geniet om hem een flesje te geven en de kleine man is er ook rustiger onder en drinkt veel beter
    kan ik nu het beste zo afbouwen met kolven door elke dag 1 weg te halen of is er een andere manier?

liefs ancie

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Fijn dat jullie nu beide rustiger zijn.
    Je kunt voeding voor voeding laten vallen nu. Dit betekend dat je steeds 1 keer kolven over slaat.
    Let heel goed op je borsten, ze mogen niet te gestuwd raken. Je mag ook geen harde bobbels/schijven voelen. Als dit wel het geval is moet je echt kolven, maakt niet uit hoe lang de vorige kolfbeurt geleden is.
    Waarschijnlijk is elke dag 1 voeding laten vallen teveel.
    Je moet je bedenken dat je waaschijnlijk in de ochtend meer melk hebt dan in de avond.
    De ochtendvoeding kan dus iets langer duren om af te bouwen dan de avond voeding.
    Let op je borsten, niet op de dagen.

Denk je dat je hier iets mee kunt?

Deel Deze Pagina