wat mij zo nu en dan opvalt

Discussie in 'De lounge' gestart door jet75, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hai meiden,

Ik wil graag even iets kwijt.
    Ik zit nu een paar maandjes op dit forum en vind het tot nu toe gezellig , al moet ik zeggen dat ik zo nu en dan ook zie dat er mensen zijn die de dingen verkeerd opvatten en direct in de aanval gaan.
    Discussies moeten er zijn maar laat een ander wel tenalletijde in zijn of haar waarde. Ik begrijp heus wel dat er altijd mensen zijn die denken het beter te weten maar let wel op wat je schrijft.
    sommige zijn meelevend andere boeien het weinig tenzij ze je toch al langer hier op het forum hebben gezien.
    Het is geen kritiek hoor en ik wil hiermee ook zeker geen mensen kwetsen maar het is iets wat mij gewoon zo opvalt . volgens mij zijn wij hier allen met een doel en een daarvan lijkt mij om de ander of een hart onder de riem te steken en te steunen in dat gene waar die persoon mee bezig is, zwanger worden , Mk , zwanger zijn of net bevallen.
    Ik moest dit gewoon even kwijt.

liefs
    Jet

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dat heeft denk ik te maken met het volgende:

Ten eerste omdat iets wordt geschreven en dus niet altijd goed overkomt wat men bedoelt. Als je echt face to face met elkaar spreekt kun je dingen makkelijker toelichten en zie je iemands gezicht erbij.

Ten tweede: maar dan spreek ik voor mezelf, Nu ik zwanger ben reageer ik soms minder tactisch. Ik probeer meestal tot 10 te tellen, maar heel soms floept er een berichtje tussendoor dat misschien niet hoort, of netjes is. :oops: Puur met hormonen te maken.

Ik denk dat iedereen moet bedenken dat het nooit persoonlijk is en er gewoon andere opvattingen zijn dan die van jou. Soms moeilijk, :p maar niks aan te doen.

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    dat is me ook opgevallen ja, maja ik denk dat het wel normaal is, nou ja normaal, meer in de zin van dat je met zoveel mensen hier bent en het ook erg moeilijk is om te schrijven wat je vind en voelt, en daarbij komt natuurlijk dat er altijd mensen zijn die willen jennen. tis maar goed dat de mods snel ergens een slotje op kunnen zetten ;)

4. Niet meer actief

tja kan niet anders zeggen dan dat ik er mee eens ben.

Ook als je af en toe een vraag of een gevoel beschrijft vind ik persoonlijk dat je af en toe snel je mond gesnoerd word door een heel kortaf berichtje!Dan krijg je eerst te horen dat je aan het ontpillen bent enzo!

Voor de rest vind ik het hier leuk en ik kom hier al acht maand(zegt genoeg haha).Maar idd sommigen moeten eerst een twee keer het verhaal lezen voor ze direct reageren!

Ben juist zo blij dat ik me gevoel en frustratie hier kwijt kan...

liefs

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    HAHAHAHA! Ja, dat is natuurlijk ook zo! Al die rondvliegende hormonen hierzo! Hahaha! :p

Maar even serieus: ik vind een pittige discussie op zijn tijd ook gewoon leuk. En ik zie daar geen kwaad in. Maar er moeten geen mensen mee gekwetst worden, woorden mogen natuurlijk wel met een beetje zorg uitgekozen worden. Iedereen mag zijn zegje doen en zijn mening geven, vind ik. Ik kan me dus aansluiten bij de topic-openster, alhoewel ik er absoluut geen hinder van had ondervonden, hoor! Het was mij in ieder geval nog niet opgevallen dat het nu anders is geworden dan dat het was...

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik moet zeggen dat ik het hier juist ontzettend mee vind vallen. Heb eerlijk waar nog niet eerder een forum meegemaakt waar vrouwen zoveel rekening houden met elkaar (en ben nogal een forumverslaafde hoor :))

Persoonlijk vind ik juist dat hier veel te snel slotjes op topics komen. Je mond wordt hier nogal snel gesnoerd.. erg jammer omdat ik een eigen mening en een discussie op z'n tijd juist wel erg kan waarderen :)

Edit: Idd herkenbaar Bosi! Haha betrap mezelf er ook regelmatig op!

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik zit hier nu ook al een hele tijd op het forum en ik moet zeggen dat ik vind dat het goed meevalt, natuurlijk wordt er al eens iets misbegrepen, of krijg je eens een kort antwoord... maar dat is dan ook normaal vind ik. Moesten we in het echte leven met zoveel hormonen samenzitten denk ik dat er ook wel eens een woordje zou gewisseld worden :)

Er zijn trouwens fora waar het er veel erger aan toe gaat... ik zat vroeger op een Belgisch forum en ben naar hier verhuist omdat het daar echt de spuigaten uitloopt!

Liefs
    Kirby

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Er zitten veel verschillen tussen fora. Maar misschien zit er een verschil tussen een discussieforum en een ervaringen-uitwissel-forum (of zoiets)... ;)

Ik denk dat dit niet echt een discussie-forum is, alhoewel een discussie niet erg hoeft te zijn, maar het is maar net met welk doel dit forum is opgestart...

Ik moet zeggen dat ik vind dat de forumleden hier elkaar erg steunen en leuk met elkaar omgaan op 't forum. Dat er dan af en toe een vervelend bericht geplaatst wordt, tsjah... Dat is niet leuk. Persoonlijk probeer ik zelf wel te letten op mijn berichten, of die al dan niet kwetsend over zouden kunnen komen. Aan de andere kant hebben we ook de mogelijkheid om te PB-en als er even iets uitgesproken moet worden ofzo. Dan kan de rest van het forum je er niet hard om vallen...

En misschien moeten we sorry tegen elkaar durven zeggen als de ander zich gekwetst voelde...

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het forum waar ik op zat, was ook een zwangerschaps- en babyforum, en daar kreeg je constant (soms zelfs zonder enige aanleiding) verwijten e.d. naar je hoofd geslingerd. Dan vindt ik het hier toch stukken fijner.

10. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik vind het ook wel meevallen. Tuurlijk lees je soms iets wat hard overkomt maar het heeft niet de overhand en er worden reacties gevraagd/meningen en uitingen gedaan waar iedereen een andere mening over heeft. Als je altijd maar Ja en amen moet zeggen is het allemaal toch ook niet meer spannend?

Ik vind overigens ook wel dat er best vaak slotjes op discussies worden gedaan terwijl het soms juist ook goed is om van mening te wisselen. Ook al lopen de gemoederen soms wat 'hoog op'.........valt eigenlijk wel mee.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als er een slotje op gaat, is dat meestal op verzoek van leden.

12. Niet meer actief

je zal dat altijd blijven houden. Je kan op verschillende tonaties lezen. En ja soms bedoel ik iets inderdaad zo fel als dat het misschien overkomt. Maar ik moet er bij zeggen...

Wat ik het meeste waardeer in dit forum, is dat men niet METEEN ingrijpt wanneer het fout dreigt te gaan. Laat een discussie maar eens lekker oplaaien. Ik ben ook echt helemaal voor een plekje waar je echte discussies kan openen..Pas wanneer het echt persoonlijk wordt, wordt het tijd om in te grijpen vind ik. En dat gaat prima naar mijn mening!

Zo en nu mag er een slotje op hihih... grapje :)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Weet je ik vind het echt gezellig kletsen hier maar sommige dingen.....er zijn nou eenmaal altijd mensen die niet tegen een beetje goed bedoelde kritiek kunnen of die zich meteen aangevallen voelen. En dan heb je er ook nog een aantal die af en toe de politieagent uithangen op dit forum. Tsja mensen het is maar een forum, hang er niet je leven aan op he. Ik vind het leuk om iedereen zijn verhaal te lezen en reactie's te geven op onderwerpen die mij interesseren en voor de rest... Zolang ik het leuk vind, blijf ik hier.
    Volgens mij zijn hier al meerdere onderwerpen over geweest, maar dat maakt niet uit, in deze verandert mijn mening niet.

Deel Deze Pagina