Na veel schaven en schrappen zitten we nu op 4 mogelijke meisjesnamen: Elise Elodie Rosa Aurora Wij houden voor een meisje van een beetje romantische en klassieke namen en de grote broers heten David en Marcus (alles op z’n Nederlands). Wat vinden jullie de mooiste naam uit dit rijtje? Heb je nog andere suggesties die je er perfect tussen vindt passen, roep ze dan vooral!
Ik vind Elodie en Aurora het mooist (ben bevooroordeeld bij één van de 2), maar vind Elodie niet zo passen bij de namen van grote broers dus Aurora Rosa vind ik heel saai en lelijk. Rosalie nog een optie? Al vind ik Aurora nogsteeds beter passen haha Elise wel mooi en redelijk passend maar ook een beetje gewoontjes waardoor ie toch net iets minder goed bij de namen van grote broers past. Bij romantisch en klassiek denk ik snel aan lange, franse namen, maar die vind ik dus minder goed passen bij D. en M. Ik zou het meer in de italiaanse of latijnse hoek zoeken als ik jullie was.
Rosalie stond oorspronkelijk wel op ons lijstje, maar door een nare gebeurtenis in onze omgeving hebben we een vervelende associatie bij die naam gekregen, dus die valt nu af. Wel een prachtige naam vind ik. Aurora vind ik zoooo mooi, maar ben een beetje bang dat het wat te bijzonder is. Dat had ik overigens bij Marcus in het begin ook en daar zijn we nog steeds heel blij mee. We houden overigens juist niet zo van Franse namen, dus dat is denk ik net een beetje een andere associatie met romantisch. Moeilijkmoeilijk.
Rosa! Supermooi. De rest vind ik ok, niet supermooi, maar ook niets mis mee. Maar Rosa zou ik zo zelf uit kunnen kiezen
Aurora heel mooi, je kan ook nog aan Aurelie denken. Elise past goed, maar minder krachtig. Rosa vind ik juist een mooie krachtige naam met lieve afkorting (roosje).
Ik vind Elodie echt prachtig, en ook leuk passen bij de namen van grote broers. Daarna vind ik Rosa ook leuk! Andere 2 niet zo mijn ding
Jammer van Rosalie! Wat maakt Elodie anders dan andere franse namen dat jullie deze wél mooi vinden? Reeds geopperde Aurelie/Aurélie vind ik ook een goede. Aurelia kan ook nog.