Tijdloze meisjesnaam gezocht

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roodborstje2, 9 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel eerlijk vind ik niet dat je moet twijfelen nu. Als je deze naam echt al jaren hebt zou ik het echt doen. Niet naar je hormonen luisteren

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    L.ydia J.ohanna, doen! Prachtig!!!!

3. Arlo

Arlo Actief lid

29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Ik zou zeker bij Ly.dia blijven als je de naam al zolang hebt. Persoonlijk vind ik het geen mooie naam, maar wat maakt dat uit? Het gaat er toch om wat jij ervan vindt? :) ik hou zelf overigens ook onwijs van de langere, klassieke namen. Onze aanstaande jongste dochter gaan Jo.sephine heten. Zullen velen ook helemaal niks vinden maar ik trek me er niks van aan :)

Roodborstje2 en Annedore vinden dit leuk.
  4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Lydia is een gave naam! Inderdaad tijdloos.

Roodborstje2 vindt dit leuk.
  5. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Lydian? Lidwina?
    Ik zou voor Lydia gaan. Lekker uniek.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    Ja Lydia! Ik ben na 7 jaar nog steeds heel blij met die keus. Riep het al als kind/puber, man vond het ook mooi en zo geschiedde bij ons 2e kind ;) (eerste is een jongen)

Roodborstje2 vindt dit leuk.
  7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind L.ydia niet zo geweldig.

Johanna wel. Mijn moeder heet Johanna Catharina. Prachtig!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind Josephine echt prachtig! Is de andere ook een meisje?

Ik vind verder mooi:

Charlotte
    Rozemarijn
    Babette
    Mathilda
    Annedore
    Willemijn
    Rosanne

Terwijl mijn jongens Melle en Tom heten. Houd voor jongens van kort en stoer en voor meisjes van klassiek en vrouwelijk.

9. Arlo

Arlo Actief lid

29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Ja klopt, twee meisjes! De andere krijgt de verkorte versie van de eerste naam die je hierboven noemt (zonder Char-) :)

Annedore en Roodborstje2 vinden dit leuk.
  10. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Oh wat leuk dat jij je dochter ook zo hebt genoemd. Een van mijn twijfels is dat ik het niet goed kan rijmen met een baby en het een heel volwassen naam vind, had jij daar ook last van?

Andere optie die we serieus overwegen is Emma, maar ik vind het jammer dat die zoveel voorkomt. Wel een ontzettend mooie naam vind ik.

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Als het de naam is dan zou ik daar voor gaan.

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik denk dat je daar heel snel aan went, en anders krijgt ze als kind wel een koosnaampje dat voor de baby tijd is. Ik ken een aantal kinderen met "volwassen " namen, en sommige zijn vanzelf kindernamen geworden, en de andere hebben koosnaampjes (soms niet eens dezelfde klanken) bijv Didi of Deetje of Lulu bij Lydia.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    Nee daar had ik geen last van. Ik zag een vrolijk meisje voor me en geen vrouw.

Als 2e naam heeft ze E l i z a b e t h. Beide namen vernoemd naar ma, alleen heeft die A l i d a ipv L y d i a

Emma is ook leuk, maar komt idd veel vaker voor

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Even vanuit mezelf sprekend.
    Ik kies bewust voor een naam die goed staat bij een volwassene.
    Baby/peuter/kleuter etc zijn ze maar even, volwassen zijn ze het grootste deel van hun leven.
    En je gaat er aan wennen :)

15. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Die twijfel zou je in mijn ogen echt los kunnen laten. Zelf vond ik t bij mijn kindjes in t begin een soort van vreemd om ze bij hun naam te noemen, o.a. omdat je t zo’n tijd voor je hebt gehouden voor anderen. Maar na een dag ofzo was t al gewoon en paste de naam al helemaal bij t kindje.

Maar goed, ik zie ook niet in waarom Lydia een meer volwassen naam zou zijn dan Emma en minder goed bij een baby zou passen. Ik vind Lydia juist vrolijker klinken vanwege de ‘i’ klanken en dat kan juist ook goed bij een baby / kind (vind ik dan ;)).

16. Roodborstje2

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Even een kleine update, we zijn toch helemaal verliefd geworden op de naam E.mma! Dus zo gaat ze heten.

Ik vind Lydia nog steeds prachtig, maar ik ben er eindelijk achter waarom ik de naam nooit heb kunnen 'koppelen' aan het kindje in mijn buik, omdat ik het onbewust al had gegeven aan het kindje dat we zijn verloren als eerste miskraam vorig jaar. Ik heb dus besloten het niet meer te gebruiken. We noemen haar nu een paar weken E.mma tegen elkaar en het voelt gewoon goed en af.

Dank voor alle reacties en adviezen. :)

paula1984, hummeltje5, Cil88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Niet alle posts gelezen maar Lydia is echt een hele leuke naam en past mooi bij de beoogde tweede naam. Ik zou niet meer wisselen.

Ik hou zelf ook van wat langere namen, mijn man niet, maar samen zijn wij het eens geworden om onze dochter Alicia te gaan noemen.

18. Roodborstje2

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Mijn laatste post ging er precies over dat we eruit zijn en dat ze E.mma gaat heten hahah. Alicia is ook erg mooi!

Jenneke88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina