Voor mijn werk volg ik een training in het bouwen van een rapportagemodel met een bepaalde software. Mag zelf weten wat ik bouw, het is in eigen tijd. Dus met een dochter met een slaapstoornis, was de keuze snel gemaakt. We bouwen een rapportage voor analyse van patronen! Activiteiten per dag, rustmomenten, slaaptijden, verstoringen in de nacht, knmi weersinformatie erbij, zelfs de oude folklore van maanstanden (volle maan onrustig kind). Nu zoek ik alleen nog een registratie app voor android waarop je eenvoudig op een knop drukt (zonder hele poespas er omheen) dat er een datum tijd wordt weggeschreven naar een lijstje. Dat je de volgende dag gewoon een rij kan zien: 05-10-2020 02:15 05-10-2020 02:25 Etc Dat ik het handmatig moet invoeren in de database is geen probleem. Ik heb wel allerhanden tijdsregistratie dingen gezien, leuk voor facturatie als je zzp'er bent. Maar maakt mij niet uit welk format als t maar zo min mogelijk inspanning kost, de nachten zijn al kort genoeg. (ik wil geloof ik mijn eigen slaap analyse er niet bij inbouwen, denk dat ik dan erg verdrietig wordt). Iemand toevallig een suggestie? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze er niet zijn maar misschien omdat het te simpel is.
Je kunt ook een whatsapp groep aan maken, bijv met je man of een vriendin. Titel: tijdsregistratie. Direct daarna gooi je de ander uit de groep. Je hebt dan een whatsappgroep met jezelf. Als je dan daar alleen de info zet die je bij elkaar wilt hebben heb je het altijd bij de hand. Ik doe dat met afspraken die ik op het werk maak die buiten mijn normale werktijden vallen zodat ik het thuis op m’n kalender kan zetten
Ik zou hier een eenvoudige Excel sheet van maken. Dat kan je later zelf uitbreiden zover je wil. Plus makkelijk grafiekjes etc uit trekken.
Ik ben bi developer (ik maak databases en juist grafiekjes ) het gaat om de training met nieuwe software. Maar vroeguh heb ik op die manier inzicht gemaakt idd. Best praktisch bij een huilbaby namelijk aangezien je weet dat huisarts/kinderarts toch inzicht in een week of 2 weken willen hebben.