Hai, ik had een vraagje over het gebruik van friso comfort. Jayden krijgt deze voeding net een paar daagjes. Dit komt omdat hij vaak huilerig was en zijn voeding regelmatig omhoog kwam. Nu is dat wel ietsjes minder gelukkig. Maar hij krijgt sinds 2 dagen 150 cc met 5 schepjes. Hij weegt 4150 gram. Hij drinkt deze fles echt helemaal leeg en doet daar dan ongeveer 20 min. over. En dit dan om de 4 uur. 's nachts komt hij ook nog regelmatig om de 4 uur met een uitzondering om 5 of 5 en een half uur. Maaaarr...nu had hij met friso normaal en 120 cc en 4 schepjes 1 keer in de 2 a 3 dagen ontlasting. Het leek dan wel alsof hij de 2 a 3 dagen er wel de hele tijd mee bezig was om de ontlasting eruit te krijgen. En wanneer dat zover was zag z'n ontlasting er gewoon keurig uit. Dus niet hard ofzo. Maar nu die op friso comfort zit heeft hij sinds gisteren en vandaag wel 4 a 5 flinke poep luiers gehad. Ik vroeg me af of dat wel normaal was. Komt dat door de friso comfort of moet ik 'm toch minder voeding gaan geven. Aangezien hij dus wel de 150 cc helemaal leegdrinkt. Ik begin nu gewoon erg te twijfelen. Moet wel zeggen dat hij ee stuk minder spuugt en ook wat rustiger is. Maar dat poepen...is dat alleen maar een omschakeling van voeding? Hoop dat iemand het weet Liefs Linda
Dat is een omschakeling van de voeding, maaaar friso comfort werkt ook laxerend. Je kan het namelijk ook geven bij harde ontlasting.
Precies, ik zou lekker zo doorgaan. Hier ook enorme bergen poep na overstappen. Ik denk dan maar dat ze met de normale voeding meer moeite had en dat er ook wat achterstallige poep bij zit.
Friso comfort werkt idd ook laxerend. Zo lang het geen waterdunne ontlasting is kun je het gewoon zo blijven geven hoor!
Dank jullie wel voor de antwoorden. Jayden had vanavond weer gepoept...maar zijn ontlasting is wel een stuk dunner geworden. Ik voel me daar toch niet helemaal lekker bij. Wel vervelend dat de voeding tegen spugen en krampjes is...maar ook tegen verstopping. Ik ga friso normaal er weer bij kopen en ik ga het mengen. Hopelijk blijven dan de (grotendeels dan) krampjes en spugen weg maar word zijn ontlasting weer normaal. Hoop dat dat werkt zo niet...dan trek ik ook nog even aan de bel bij het cb. Iemand hier bekend met het mengen van friso normaal en comfort toevallig? Op het cb vertelde ze me dat dit gewoon kon maar misschien dat iemand dit al gedaan heeft? pfff zo zie je maar weer.....al heb ik drie kinderen...ben nog elke dag aan het leren hihi
hallo dnek je neit at je nog even moet proberen met alleen de friso comfort. wij hadden bij jildou idd ook in het begin erg last van harde ontlasting, maar na twee weken was het helemaal over. ik zou eerst ook mengen, maar dat raaden ze af bij het cb. verder gaat het nu echt prima met de friso comfort, ze is dan nu wel 9 maanden geweest, maar in het begin was ik echt heel tevreden over deze voeding, dus zou nog even proberen. en anders idd het cb raadplegen, want anders kun je de voeding van nutrilon gebruiken, OMNEO, alleen is die wat duurder en die srtinkt heel erg, (vinden wij ). succes
Hai, tja dat is 't 'm nou....Jayden had geen last van harde ontlasting. Hij leek wel veel meer last te hebben van krampjes. Als je hier boven kan kan lezen staat er ook dat het wel leek alsof hij 2 a 3 dagen bezig was met het krijgen van ontlasting...maar toen het er eenmaal uit was was het helemaal niet zo hard. Beetje pasta achtig zeg maar. Nu (door de friso comfort) is zijn ontlasting banaan geel zeg maar...en gaat meer richting de vla. Dus niet waterdun...maar echt wat dikker vla achtig. Alleen poept hij nu elke luier vol. Gisteren was mijn man Jayden aan het verschonen (poep luier) en begon daarna meteen weer te poepen (helaas voor mijn man had hij z'n luier niet om haha ) terwijl hij echt net een volle luier had. En vanmorgen was het weer zover. Poepluier....en daarna nog meer gepoept. Ik wil alleen zeker weten dat dat geen kwaad kan. Hij zou dus nu vanaf eergister ochtend tot 7 uur vanmorgen zo'n 7 poepluiers hebben gehad Ik wacht even tot morgen met mengen van voeding...en dan bel ik eerst nog even het cb....al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Wij hebben 3 voedingen gemengd en zijn nu helemaal over op de Comfort. Ook hier veel meer en veel dunnere poep. Maar het spugen is zo goed als over en dat vind ik veel belangrijker. Volgens zowel Friso als het CB kan het poepen geen kwaad. Ik heb ook het idee dat ze nu minder plast. Dus uiteindelijk zal ze ongeveer evenveel vocht kwijtraken. Ik heb nog wel een vraag aan jou: welke speen gebruik je voor de Comfort? Ik heb alleen S in huis, daar heb ik dus al wat gaatjes bijgeprikt maar de speen blijft steeds verstoppen.
wij krijgen comfort alleen door avent nr3 (ook andere merken geprobeerd maar zonder succes, gaatjes prikken beviel ook niet)
over dat mengen, dan moet je de voeding appart klaar maken en als het klaar is pas mengen, je kunt de poeder niet mengen. comfort maak je klaar met water waar de kook net van af is, en de gewone maak je met 40 graden klaar, als je de gewone te heet maakt, maakt het voedingsstoffen kapot en als je de comfort te koud maakt, werkt de johannesbroodpitmeel niet zoals het zou moeten (het lost dan niet goed op, waar door je ook krampjes kan krijgen) ik weet dit omdat ik donderdag met de frisolijn heb gebeld over het mengen van voeding. ik zou nog even door gaan met de friso, want op den duur wordt de ontlasting wat kwarkachtig, het is ws de overschakeling van voeding
nou dat dacht ik dus ook, ik heb 9 jaar terug ook gemengd, maar ik wou dus proberen hoe mijn zoontje nu reageert op de gewone friso en vroeg dat aan zo'n vrouw (vond dat nummer op hun site over info over voeding voor zuigelingen van 0-6 maand omdat je daar op internet niks over kunt vinden) en toen vertelde ze dat dat niet goed was als je gewone voeding te heet klaar maakt. moet zeggen dat ik wel raar vind dat de voedingsstoffen in de comfort dan niet stuk gaan bij die hoge temp. hoe heet maken jullie de comfort klaar dan?
je kunt wel de comfort klaarmaken op de 'snelle' manier: de helft van de totale hoeveelheid water die je gebruikt koken, daar de comfort in, dan rest van het water koud toevoegen, en dan de andere voeding erdoor. het is idd zo dat je comfort met water van de kook af klaar moet maken, en dat gewone voeding niet met kokend water klaargemaakt mag ivm voedingsstoffen overigens dacht ik dat het niet zo was dat je kokend water gebruiken moet vanwege het oplossen van het johannesbroodpitmeel, want nutriton mag je ook gewoon met lauw water klaarmaken.
dat zou inderdaad nog wel haalbaar zijn dan (met een huilend kind op de achtergrond ) maar die klare voeding met elkaar mengen wat een gereken. daarom zie ik er voorlopig vanaf. maar als het wel zo zou moeten zou ik bovenstaande manier toepassen. kijk het anders eerst nog een paar daagjes aan, natuurlijk wel bovengenoemde dingen in de gaten houden dat het niet te dun wordt de ontlasting. maar houd ook in je hoofd dat een baby langer nodig heeft om te wennen aan nieuwe voeding dan wat grotere kinderen...
Helemaal geen gereken hoor. Ik doe 80ml in de magnetron tot het kookt, 3 schepjes Comfort erdoor. 80 ml water erbij en dan no twee schepjes normaal. Net zo snel klaar.
bedoel je niet 90ml en dan weer 90 ml? anders kom je in totaal 20 ml tekort op een voeding van 6 scheppen.
Heb ook even contact gehad met het cb en die vertelde me dat het heel normaal was dat vele poepen. Het word trouwens weer wat dikker nu dus ze raade me af om nu te gaan mengen en gewoon lekker door te gaan met comfort. Ik gebruikte trouwens een normal difrax speen met een extra gemaakt gaatje. Maar heb nu een drie-standen speen van difrax en dat werkt ook wel. Inieder geval bedankt voor al jullie reacties! Liefs Linda
Kan me voorstellen dat ik niet helemaal duidelijk ben. Ik gebruik 5 schepjes, geen 6. Jarissa krijgt haar voeding met extra water. Normaal zou je inderdaad bij 6 scheppen 2 keer 90 ml doen en bij 5 scheppen 2 keer 75. Of, als dat te warm mocht zijn, de eerste keer iets minder en het aanvullen met wat meer water. Dat is 1 keer even uitvogelen maar dan weet je precies welke verdeling de juiste temperatuur geeft.