tijdschema van 6 voedingen ??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door muppet83, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi,

ik ga van 7 naar 6 voedingen terug omdat onze baby erg veel drinkt. met 6 voedingen komen we uit op 120cc en 4 schepjes poeder = 135 ml?
    maar wat is het nu het beste ritme? want snachts wil ik dat ze graag wat langer slaapt.;)
    bijvoorbeeld:
    8.00 uur
    12.00 uur
    16.00 uur
    20:00 uur
    24:.00 uur
    5:00 uur

Ze weegt nu ongeveer 3700 gram en is een maand oud

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Schema ziet er zeker goed uit! Zeker het proberen waard, qua hoeveelheid zit je dan goed. Even het drinktempo in de gaten houden, dat dit niet te snel gaat. Een snel drinktempo kan er namelijk voor zorgen dat de verzadiging niet goed intreed en dat kindjes dan eerder een hongergevoel hebben of niet verzadigd zijn na het flesje terwijl ze dan wel genoeg gehad hebben qua voedingsstoffen. Succes!
    groeten Femke

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Hoi Femke,
    Bedankt voor je reactie! als ze in een keer doordrinkt (inclusief boeren) dan is het rond de 15 a 20 minuten. ze heeft er echter ook vaak een handje van om exact halverwege de fles een boer te laten en vervolgens in een diepe slaap zakt. als ik haar dan weg zou leggen dan weet ik al uit ervaring dat ze een uur later weer ligt te happen naar de fles.
    als ze zo in slaap valt dan trek ik haar sokken en slaapzak uit om haar weer een beetje alert te krijgen, dit kan een kwartiertje duren maar dan gaat ze wel weer drinken. dit is wel ok toch?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Zeker goed om te doen! Anders blijf je bezig en worden de voedingsmomenten zo vaak. Zo hebben jullie meer rust en regelmaat!
    groeten Femke

Deel Deze Pagina