Hoi allemaal, Graag zie ik wat voorbeelden van dagschema's voor voedingen en hoeveel cc. voeding per fles. Ik wil mijn dochter graag laten doorslapen, maar weet niet hoe ik het beste het tijdschema kan aanpassen. Wil je ook even melden hoeveel je babytje weegt? Hoeveel voeding mag een baby maximaal per dag met een bepaalde leeftijd? Ik hoor graag van jullie! Groetjes Bente
romeè krijgt 5 flessen op het moment ben ik aan het proberen en het gaat redelijk goed -09:00 150cc -14:00 150cc -19:00 150cc -23:00 120cc -04:00 150cc volgens mij mogen ze maximaal 1 liter en niet meer (flesvoeding) kuzz anita
Hai bente een baby mag ongeveer 150 ml per kilo per dag dus als je baby 4 kilo weegt mag het 600 cc over 24 uur gerekend
Ik denk niet dat je je kindje d.m.v. het voedingsschema kan laten doorslapen hoor Dat gebeurd vanzelf. Kian is 2 maanden en krijgt 5x150+5 schepjes overdag en hij wil nog steeds een nachtvoeding dus ook dan 1x150+5 schepjes
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm en als je niet zelf witl rekenen http://www.dsv.nl/~miriam/hoeveel.htm Maar dit heeft weinig met doorslapen te maken hoor, succes ermee! Groetjes Lisette
Als je kindje 's nachts nog een voeding wilt,d an heeft hi'/zij dit ook nodig...Tenminste dat lijkt mij.... je kindje geeft het zelf aan of ie wilt doorslapen of niet, daar doe je niet veel aan! Succes ermee! gr. Niki
Lisa krijgt de flesvoeding op verzoek, ze is nu 7 weken en weegt 4120 gr. Ze zit sinds deze week op 5 voedingen van 150 cc water +5 schepjes.. Echt een vast schema hebben we dus niet maar gemiddeld zit er ongeveer 4-5 uur tussen de voedingen en komt ze rond de volgende tijden: 04.00 uur 07.30 uur 12.30 uur 16.30 uur 20.30 uur Zoals je ziet slaapt ze dus wel een hele lange ruk van 20.30-4.00 uur.. We hebben zelf geprobeerd om dit te verschuiven naar later op de avond maar dan komt ze ook gewoon weer om 4.00 uur dus nu laten we haar maar slapen... Soms heeft ze een dag dat ze 6 keer komt maar dan krijgt ze die 6e en de volgende voeding dus minder cc in de fles zodat ze de max. hoeveelheid niet overschrijd... Uiteindelijk schijnen ze dit zelf toch wel te gaan verschuiven/ regelen.. Helaas moeten wij ons nu gewoon aanpassen aan dat ritme
ben net gister bij de kinderarts geweest en die gaf aan dat de nieuwe "hype" is om 160 maal kilo's dat je kind weegt te doen (dit ipv 150 X kilos baby). Zo verandert er dus elke keer weer wat. Thomas is nu bijna elf weken oud, weegt zes kilo en drinkt nu ongeveer 6 X daags 160 ml. Overigens geen nachtvoeding, drinkt om 0730/ 11.30/ 1500/ 1800/ 2100/ 22.45 Succes Anita
Finn is nu 8 weken en weeg 5315 gram Hij begint nu een beetje een ritme te krijgen maar hij heeft wel een wekkertje om 9 uur moet en zal hij eten krijgen en dat is al vanaf de geboorte. Nu gaat hij na deze voeding slapen en we maken hem niet meer wakker maar laten hem slapen. De ene keer slaapt hij 4 dan 5 of 6 maar ook 7 en 8. Ik probeer dat 's ochtends weer te voeden om 9 uur. Dus kan het zo zijn dat hij 2x wat langer slaapt maar de rest van de dag krijgt hij om de 4 uur.. Ik moet zeggen dat het de laatste dagen wel redelijk gaat. Overdag krijgt hij dan om 9/13/17/21 eten. Het komt en dat met toestemming van het consultatieburo voor dat Finn 6x 180 krijgt. Het is wel meer als 1 liter maar volgens het CB mocht het.