Tijdschema voor wegbrengen 's ochtends

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Hupje, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Je moet het gewoon ervaren..

Ik deed: om 6:30 ging ik mijn bed uit.. Wassen/douche aankleden koppie koffie .. 7:00 uur was ik klaar .. Om 7:00 de jongste toen baby wakker maken .. Wassen aankleden en eten geven . Baby in de box.. Om 7:30 de andere 3 wakker maken wassen/douche aankleden.. Naar beneden eten ik maakte ondertussen de tas klaar (voor nog 1 schoolgaand kind ) en om 8:00 waren we allemaal klaar en 8:20 in de auto .. Nu 2e zoon ook op school en hij begint vroeger om 8:00 dus ga ik om 6:00 uur m'n bed uit .. Alleen hoef ik de baby niet meer te voeden natuurlijk .. Na de zomer vakantie gaat zoon nummer 3 naar peuterspeelzaal dus zal ik 3 kids klaar moeten hebben en weer iets eerder van huis moeten gaan.. De kids gaan gewoon mee in mijn ritme en weten hoe de ochtend verloopt.. Ik heb altijd een vaste ritme .. En wijk daar zelde van af ..

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 Hupje, 29 jul 2015
    Laatst bewerkt: 29 jul 2015
    Dankjewel voor alle reacties. We zullen dus gewoon wat moeten gaan proberen. Best spannend:)

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Op dagen dat we beide werken gaat mijn wekker om 6.15. Ik ga douchen en aankleden. Haal brood uit de vriezer, ontdooi dit en smeer mijn brood. Ondertussen gaat de fles in de magnetron. Als die klaar is ga ik naar boven. Dan is het tussen 6.30 en 6.45. Ik maak dan m'n zoon wakker die ik bij papa in bed leg. Daar krijgt hij dan z'n papfles. Ondertussen eet ik rustig mijn ontbijt, kijk ik het journaal en vul ik vast z'n creche boekje in (datum en hoelaat hij z'n fles gehad heeft). Om 7.00 ben ik weer boven om mn tanden te poetsen, op te maken etc. Knuffel nog even in bed met mn mannen en daarna was ik m'n zoon en kleed ik hem aan. Om 7.15 sta ik dan weer beneden met mn kind. Ik trek mn jas en schoenen aan en vertrek naar mn werk. Ondertussen staat mijn man onder de douche hij zal rond 8.00 vertrekken naar de creche.

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik voedde meestal rond 6u lekker bij mij in bed op mijn verzoek en dan legde ik ze terug op bed en ging ik mezelf klaar maken. Ik moet ook voor 7u de deur uit dus soms voedde ik ook wel eens om 6.30. Dan had ik ontbijt gemaakt en ging ik met m'n bordje en glas melk naar boven om haar te voeden en tegelijkertijd te eten om haar daarna terug op bed te leggen. Mijn man haalde haar er dan rond 7.30 uit en bracht ze alledrie weg (kdv en school). Als ze mee gaan eten, smorgens een broodje enzo, dan krijg je wat meer vrijheid met tijden en voedingen omdat je het een beetje op kunt vangen met andere voeding. Maar bv is zeker vol te houden op deze manier, ik vond het in elk geval geen zware opgave. Heerlijk kroelen met m'n meisje voor m'n werkdag, echt genieten. Nu mis ik dat soms.

5. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels is 's nachts het hele ritme wat we hadden, kwijt. Ik ben blij dat ik nu nog niet hoef te werken met dit slaaptekort. Hopelijk komt er voor die tijd weer een ritme, waar we op kunnen rekenen voor het brengen naar de opvang.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als we moeten werken stonden we om 6.15u op. Dan maakten we ons klaar, aten we en pakten we tassen in ed. Om 7.15u gingen we met z'n allen de deur uit, de kinderen waren dan om 7.30u op de opvang en daarna gingen wij naar ons werk.

Binnenkort start ik met een nieuwe baan, dan zal mijn man ze weg brengen, de oudste zal dan om 7.15u op de BSO zijn en de jongste om 7.30u op het KDV.

Ik zou ook gewoon voor je weg gaat bv geven. Lijkt me gezelliger en makkelijker. En als je man dan ook wakker wordt, dan kan hij je zoontje daarna aankleden, tas inpakken en hem weg brengen, toch?

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat was ook mijn idee. Afkolven en je man een flesje laten geven.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je én live borstvoeding wil geven en het ritme van je kindje niet wil verstoren heb je volgens mij maar twee opties. Als je kindje wakker wordt geef je borstvoeding of je maakt je kindje wakker op het voor jou laatste moment. Vervolgens leeg je haar weer in bed om verder te slapen alsof het nacht is of zal een van jullie haar direct naar het kdv moeten brengen. Uiteindelijk lost dit probleem zich vanzelf op natuurlijk als ze langer wakker kan blijven. Ik zal zeker niet kiezen om haar op te houden alleen omdat jij graag live borstvoeding wil geven en je man niet in de file wil staan...

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als je een voeding niet hoeft te kolven, zou ik dat zeker niet doen. Dat is veel vermoeiender dan nog even lekker in bed knuffelen met je baby terwijl die bij je drinkt. Ik heb dat altijd gedaan en ik vond dat altijd fijne momentjes. Meestal vallen ze, als ze nog moe zijn, na de voeding vanzelf weer in slaap.

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Mijn wekker gaat om 6.00. Dan sta ik op, kleed me aan etc en om 6.30 voed ik Anne tijdens mijn ontbijt (lekker multitasken ;)).
    Mijn vriend begint later en brengt haar om half 8 weg naar het kdv. Ik moet om 7 uur de deur uit. Soms voed ik haar direct om 6.00 en soms komt ze nog eerder dan 6.00. Dan doe ik s ochtends niks meer met haar maar krijgt ze de flessen op het kdv gewoon wat eerder en kolf ik ook iets eerder :)

11. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor alle reacties!

Deel Deze Pagina