Kdv en vakantie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door skiwi, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Even een vraagje aan jullie. Het zal vast normaal zijn maar mijn man vond het opmerkelijk, en ik snap hem hier ook wel in. Het kdv van mijn dochter zal in de zomervakantie 2 weken sluiten. Oké, dat kan. Maar wij moeten deze 2 weken wel gewoon voor opvang betalen die ze dus niet krijgt. Als het kdv niet gesloten had was mijn dochter er gewoon naar toe gegaan. Wij zijn nl genoodzaakt om hierdoor oppas te regelen. Is dit normaal?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Niemand ervaring of advies? Is het normaal dat je doorbetaald tijdens een door het kdv ingelaste vakantie?

3. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Weet je zeker dat je doorbetaald?
    Hier is het namelijk zo dat het KDV met kerst en oud en nieuw gesloten is, het maandbedrag wat wij betalen is hierop aangepast. Ook weet ik van een collega waar het KDV ook in de zomer 2 weken dicht is dat dit ook het geval is.
    Ik zou het inderdaad niet normaal vinden dat je wel betaald terwijl je je kindje niet kunt brengen!

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij betalen voor 51 weken per jaar. Het kdv is dus 1 week gesloten. Hoe dat gefactureerd wordt weet ik nog niet, maar aan het eind van de rit betaal ik niet voor de gesloten week. Je zou in je overeenkomst moeten kijken hoeveel weken per jaar je betaalt. Als je betaalt moeten zij opvang leveren lijkt mij.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja we hebben de rekening voor deze maand gehad en daarin werden deze dagen gefactureerd. Ik zal eens kijken in de overeenkomst

6. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wij betalen de dagen dat het kdv dicht is niet...
    Wel moeten we de dagen dat wij zelf op vakantie zijn doorbetalen.
    Zou niet heel netjes zijn wanneer ze jullie laten doorbetalen.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ons KDV is niet dicht. Alleen met feestdagen en die dagen zijn inderdaad wel doorbetaald. Studiedagen van hen mag je doorruilen.

Verder als S ziek is of wij met vakantie zijn betaal je wel gewoon door (al mag je in aug/sep wel ruilen)

8. Tooto

Tooto Niet meer actief

Wat vreemd, hier vrijwel altijd open gelukkig
    Hier neem je per maand een bepaalde hoeveelheid dagdelen af, wat je niet verbruikt kan je inhalen

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bij ziekte of vakantie van onze kant snap ik het helemaal. Maar zij besluiten het kdv 2 weken te sluiten. Prima, maar wij betalen nu dus wel door. En zitten zonder opvang. Hoe langer ik erover denk, hoe vreemder ik het vind. We gaan het toch eens aankaarten. Misschien is het toch een misverstand. Bijzonder en verwarrend is het wel dat deze datums worden gefactureerd.

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Bij onze PSZ moeten we in de vakantie wel doorbetalen. En ze hanteren dus schoolvakanties. Rede voor mij om nummer 2 niet meer naar psz maar gewoon op het KDV te laten.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Het zou zomaar kunnen dat het wel verekend is met de uurprijs. Dat ze een bepaalde berekening hebben waarbij deze 2 weken af zijn gehaald. Om het voor iedereen dan makkeliijk te maken lijkt het alsof je deze dagen dus wel betaald, omdat ze anders alle facturen moet aanpassen en jij ook bij de belastingdienst

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heb het even opgezocht, we betalen €6,75 per uur.

13. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    hier werkt het zo: ons kdv is 1 week dicht, dus we nemen 51 weken af.
    die 51 weken x aantal uur per week x uur tarief is de totaalprijs voor een jaar en dat wordt verdeeld over 12 facturen, voor elke maand 1 dus. we betalen dus in december, ook al zijn ze 1 week dicht, hetzelfde als de rest van het jaar, maar dit is dus op jaarbasis verrekend.

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hier betaal ik de feestdagen of studiedagen ook gewoon door.
    Als ik zelf op vakantie ga moet ik ook doorbetalen, tenzij ik binnen 2 weken ruil van dag. Maar aangezien mijn zoontje 4 dagen per week gaat is dit onmogelijk. Als ik toevallig een x toch opvang nodig heb op zijn vrije dag moet ik hier dus gewoon voor betalen ook al heb ik in het jaar 12 dagen betaalt terwijl hij er niet was. Dit vind ik al belachelijk, dat van julie al helemaal.

15. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo werkt het bij ons ook. Ze verwerken de week die ze dicht zijn in de jaarprijs. De jaarprijs delen ze door 12.

16. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik vind dat wel vreemd!
    Hier is het kdv altijd open, alleen kan het zijn de in vakantie periode groepen worden samen gevoegd ivm kind aantallen.
    Ook kan het zijn dat je naar een andere locatie moet, dit heb ik overigens nog nooit mee gemaakt. Maar ze mogen het doen.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is de Bso 2 weken dicht maar dit is gewoon berekend in de jaarprijs dus ze hanteren 50 weken.
    Ik zou het contract er eens op naslaan.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Het wordt inderdaad verrekend met de uurprijs. Het was handig geweest als ze dit hadden gemeld in de mail ofzo. Ze hebben veel vragen gehad erover. Het heeft blijkbaar in een brochure gestaan die je kreeg bij de inschrijving.

Dank voor jullie reacties

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze zullen vast zeggen dat hier in hun uurtarief voor gecorrigeerd wordt. Tenminste, dat zeiden ze bij ons.

20. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Als het specifiek in de brochure staat, dan kan je er weinig mee, maar ik zou dit toch nog even nakijken! Wanneer ze zelf besluiten om dicht te zijn, hoef je niet door te betalen, behalve feest en studiedagen. Hier was het zo dat Koningsdag ze gesloten waren terwijl in de cao kinderopvang (welke mijn kdv hanteert qua vrije dagen) deze er niet bij stond, heb een compensatie dag gekregen. Maar goed opletten is wel te adviseren!

Deel Deze Pagina