Het is tijd voor een nieuw dekbed voor mijn zoontje. Ik ben echter aan het twijfelen voor welke vulling ik ga. Hij is een enorme zweterd. Maar s’ochtends zegt ie dan soms dat ie het koud had. Dus eigenlijk ben ik een beetje klaar met synthetische vulling... Uiteraard ga ik niet voor dons. Maar wat dan wel? Iemand ervaring?
Ik heb sindskort de walra katoenen 4 seizoenen. Ze heeft nu de lente/herfst op liggen en warm zat. Haar kamer temperatuur is nu rond de 18 graden. Ze woelt nu ook niet onder het dekbed uit. Hier ook een warmbloedig type hihi.
Ik heb dons voor zoon. Is lekker luchtig, en hij zweedt er totaal niet onder. Vind die van de hema en Jysk erg fijn. Die van Ikea stinken heel erg.
Ja dat woelen...Hij slaapt wel eens een nachtje naast me en dan is het zeker 2 x per nacht dat ie z’n dekbed goed moeten leggen, dat ligt dan echt serieus gepropt op de bovenste helft van het bed. Soms met z’n voeten er onder uit. Hoe dan
Als je geen dons wil zou ik voor wol gaan. Hier heel tevreden over dons, maar wol vond ik ook superfijn. Alleen lastig met reinigen.
Ja maar dat wilde ik dus niet. Was bijna meer kwijt voor een stomerij beurt dan wat het dekbed had gekost en aangezien we flinke last van allergieën hebben wil ik het gewoon kunnen wassen.
Je hebt wel ook wollen dekbedden die j3 wel zelf kunt wassen, zijn wel erg prijzig. Wij hebben hier voor zowel onszelf als de kinderen katoen. Bevalt goed. Deze mag je wel zelf wassen: https://www.weidswonenenslapen.nl/dekbed/wollen-dekbed/wasbaar-wollen-dekbed/ Valt eigenlijk nog wel mee qua prijs, minder duur dan die ik had gezien een paar jaar geleden.
Wij hebben voor onze warmbloedige knul een van de ikea met lyocell. Hij slaapt er goed onder. Nu slaapt hij nog met het raam op een kier en een t shirt en soms nog een kort broekje aan. Nog geen pyjama, te warm
Hier wollen dekbedden, synthetisch vind ik echt niet prettig. Ik hang ze buiten om te luchten, op advies van de verkoper.
Wij hebben allemaal wol, zou niet anders willen, zo'n fijne droge warmte. Is ook niet ideaal qua diervriendelijkheid helaas, maar minder erg dan dons. Heb die van m'n zoontje wel eens moeten wassen, daardoor is het niet in kwaliteit achteruit gegaan. Maar eigenlijk zorg ik er normaalgesproken alleen voor dat ze goed gelucht worden.
Ja, dat is waarschijnlijk wel waar, ons katoenen dekbed moet ik ook erg proppen, maar bij wol is dat niet goed. Nou ja, het topic gaat denk ik over een 1 persoons dekbed (want voor zoon), dan is zo’n wasbare wel een goede optie natuurlijk.
Linkje Ja, dat dacht ik ook, maar het blijkt toch niet fijn te zijn om een schaap te zijn. Het is nog wel net iets diervriendelijker dan dons waarvoor ze ganzen levend plukken.
Wij hebben een 4 seizoenen met lyocell vulling van Ikea. Voor onze kids prima, ze slapen er heerlijk onder. Nu nog onder het herfst/lentedeel, ze hebben het (in tegenstelling tot mij) niet snel koud.