Een wijze les...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vond net een mooi stukje tekst op het wereld wijde web :)
    Wilde hem wel graag met jullie delen:

"Iemand lelijk noemen maakt jou niet knapper.
    Iemand pijn doen geneest jou wonden niet.
    Schade aan iemands leven brengen geeft jou leven niet meer glans.
    Iemand zwart maken maakt jou leven niet rooskleuriger."

Toch weer stuff om over na te denken... ;)

2. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Helemaal waar!

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    AMEN!

Alleen 1 correctie voor diegene die dit op het wereld wijde web heeft gezet: het is jouW wonden/leven! :p

4. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    `Mooie tekst!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Verrek Ozgul! Je hebt gelijk :)
    Ach ja, gelukkig heb ik niet dat foutje gemaakt hahahahaha.
    Maar de tekst blijft mooi, al zeg ik het zelf!

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahahaha helemaal waar!

Overigens vind ik die zin "When I count the blessings of life, I always count Vigo twice" in jouw ondertekst ook supermooi!

7. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Deze wijze les is mij al bijgebracht toen ik heel klein was. Daar ben ik mijn ouders dankbaar voor want ik heb er in mijn korte leventje al heel wat aan gehad. Ik heb van mijn ouders geleerd dat ik iedereen, ook de mensen die in eerste instantie helemaal niet aardig tegen me zijn, altijd een kans moet geven. Dat ik moet geven wat ik wil krijgen. Mijn vader zei ooit: als jij vruchten wilt plukken dan moet je eerst zaadjes zaaien. Daar heb je niet alleen zelf iets aan, want van een appelboom kunnen meerdere mensen eten.
    Het heeft mij heel veel moeite en energie gekost dit ook daadwerkelijk na te leven. Voordat ik dat kon moest ik eerst mensen accepteren zoals ze zijn. Ik kwam er toen ook achter dat heel veel mensen (incl. mijzelf) al bij voorbaat dingen verwachten van een ander. En als je dingen gaat verwachten dan kan je uiteraard alleen maar teleurgesteld worden. Het is moeilijk onbevooroordeelt te zijn. Maar als je geeft wat je zelf krijgen wilt, dan krijg je dat uiteindelijk ook terug al lijkt het in eerste instantie niet zo. Als mensen boos tegen me doen vraag ik waarom ze boos zijn, dan ga ik niet gepikeerd terug lopen doen want daar bereik je helemaal niks mee naast wederzijdse vijandigheid.

Om alles samen te vatten, en dit is heel simpel om te zeggen eigenlijk: heb respect voor jezelf, dan kan je dat ook aan een ander geven. Oordeel niet, maar accepteer.
    Zo kan ik nog wel uren doortypen, maar dat doe ik niet. Ik heb te veel te vertellen. Dit is een "les" die ieder voor zich kan leren. Uit gevoel, niet uit een geschreven stuk op een forum.

Het stukje waarmee dit topic geopend is, is slechts een feitelijke bewoording waarmee een concept aangebroken word dat puur met het emotionele gevoelsleven van de mens te maken heeft. Daar kan je alle kanten mee op. Het is toch prachtig om te zien dat mensen erover nadenken, al kom je nooit uitgedacht en leer je altijd dingen bij.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mooi gezegt Joeja!

@Ozgul: Thnx :) Vind de tekst zelf ook érg mooi!

9. sim

sim Niet meer actief

goed gezegd joeja :D , je moet mensen accepteren zoals ze zijn, en bovenal jezelf accepteren zoals je bent, sommige mensen kunnen dat laatste niet en dat zijn de mensen die het meest oordelen over een ander.

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

maar vooral accepteren dat je dit alles op je eigen tempo leert....en dat het heerlijk is om straks alle veroordelingen los te laten.

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    heeeeel mooi!

en ik accepteer al jullie opmerkingen hierover en zal er niet over oordelen ;)

neej, ik maak maar een grapje hoor..
    maar het is wel waar, dat je uit zo'n kort stukje tekst weer zulke zinnige dingen kunt halen!

Deel Deze Pagina