Tijdschrift Samsam interview.

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Zoals de meeste van jullie weten is mijn kind een transgender kind.
    Nu hebben wij via via een oproep gekregen voor Samsam tijdschrift voor een intervieuw of wij mee willen werken.
    E.mma ziet het wel zitten alleen ik weet het niet zo goed, het blijft je hele leven achtervolgen zoiets.

Mijn vraag is dan ook zouden jullie zoiets doen?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Als het met foto en naam is zou ik het persoonlijk niet doen. Omdat er misschien een moment in haar leven komt dat ze er niet meer zo mee bezig is en het voor iedereen normaal is of sommige het niet eens weten, en het dan toch weer boven kan komen door iemand die het gelezen heeft.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik heb je topics meegelezen. Van wat ik heb begrepen is de openheid/uiterlijke transformatie nog vrij vers, toch? Dat zou mijn reden zijn om het nú niet te doen. Als ze het over een jaar, of twee, nog steeds ziet zitten dan zou ik het ok vinden, maar laat haar nu eerst maar wennen/genieten in haar eigen wereld, zonder meteen de grote wereld erbij te betrekken. Ze heeft nu mss eindrlijk na al die jaren strijd een stukje rust...? Dan zou ik dat nog even zo willen laten.

Maar eerlijk, ik heb er geen bal verstand van, en er zullen ook niet veel mensen zijn die uit ervaring kunnen spreken..

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Mee eens

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zou het niet met foto en echte naam doen..

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik denk er ook zo over eigenlijk, alleen merk dat een aantal in mijn omgeving zeggen dat juist door andere interviews de weg is vrijgemaakt en wij hier zo ook openheid aan kunnen geven...

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja dat snap ik, maar je hoeft niet ook nog eens de strijd van de rest van de wereld op jullie schouders te nemen. En zeker niet nu al, nu jullie eigen strijd nog maar net voorbij/afgenomen is.
    Gun jullie gezin even adempauze, dat kan men jullie moeilijk kwalijk nemen lijkt me.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik denk er hetzelfde over..... Eerst allemaal maar even wennen nu het echt begonnen is.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me volledig aan bij de beide posts van Nyn: te vroeg en het is (nu) niet jullie verantwoordelijkheid om anderen hierbij te helpen. Eerst even rust in de tent.

10. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ken je verhaal niet, maar is het niet mogelijk dat er met gefingeerde namen gewerkt wordt en de foto van achteren genomen is?

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dit is de tekst

Uiteraard gaat alles in overleg: de tekst mag hij/zij eerst zelf lezen en de fotograaf zal ook overleggen over de foto. We willen dit interview en het portret zowel gebruiken in het magazine als op onze site.

Dus wel een duidelijke foto...

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou het aan je dochter overlaten...
    Als zij het perse wel wil, zou ik het doen.

13. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    De fotograaf overlegt toch over de foto? Dus dan kan een niet (duidelijk) herkenbare foto toch?

14. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik lees in je stukje dat het op hun website komt. Dan zou ik geen toestemming geven om met achternaam genoemd te worden. Over 10 of 15 jaar zit je dochter in een heel andere periode en wil ze misschien niet geconfronteerd worden met dat interview van toen... en online zijn dingen nou eenmaal erg makkelijk op te zoeken.
    Ik neig ook naar 'rust in de tent'. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor je dochter een extra bevestiging is van wie zij is? Moeilijk!

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het inderdaad ook zonder achternaam doen en mijn kind verkleden tot draak/prinses ofzo voor het carnaval - zodat hij/zij toch onherkenbaar is :D

Maar goed, thats just me.

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wij zijn eruit en we doen het niet. Mede ook omdat het erg vers is maar ook omdat het je altijd blijft achtervolgen. Helaas blijft met dit soort onderwerpen aamtrekkelijk dus we zullen nog wel vaker benaderd worden al blijft het dan voor mij hetzelfde antwoord.

Deel Deze Pagina