Onze lieve Minoes, bij ons gekomen toen hij 3 jaar was.. een hele lieve, grove, rode kater.. al een paar jaar is ie niet meer zo grof. Heeft wat problemen met z'n nieren en vermagerde flink de laatse tijd. Vaak bezoekjes gebracht aan de dierenarts, maar geen 100% duidelijkheid, waarschijnlijk werd hij gewoon oud.. Maar sinds vanmiddag is hij op, hij kan niet meer, vraagt heel veel aandacht en zakt door z'n achterpootjes. Gelijk weer naar de dierenarts geweest. Ze kan weer allerlei onderzoeken doen, maar wat dan? Ze heeft hem een prednisonshotje gegeven om te zien of hij daarvan opknapt. Mocht dit niet zo zijn, gaan we hem uit z'n lijden verlossen.. Bah.. ik ben zo verdrietig! Ik kan niet stoppen met knuffelen.. Ik moest het even kwijt...
Knuffel voor jouw en je lieve kat. Hoop dat het helpt nu meis anders veel sterkte met je beslissing Moet er niet aan denken om mijn kat weg te moeten brengen.
Veel sterkte! Hopelijk knapt ie op en als het niet het geval is vind ie hopelijk rust.. Zo zielig! Moet er ook echt ng niet aan denken m'n lieve hondje te missen, bah!
Veel sterkte Gelukkig kun je nu elke dag nog een beetje meer afscheid nemen... evengoed nog niet leuk natuurlijk
Och wat erg.. Houd er rekening mee dat hij van de prednison, ineens heel erg op kan knappen... Maar zodra het uitgewerkt is, zal hij waarschijnlijk terug bij af zijn. Hou oud is de kater? Heel veel sterkte, verschrikkelijk om je geliefde huisdier zo te zien aftakelen.
Dank jullie.. de DA zei het inderdaad dat hij ineens kan opknappen, maar tot nu toe is het nog 1 hoopje ellende. Hij is volgens zijn paspoort 12, maar niemand weet of dat zeker is. Het beessie..
Ooh ik vind het ook zielig, ik hoop dat de prednison helpt! Geef hem ook maar een dikke knuffel van mij.
Ja maar dat is normaal hoor. Als hij de spuit vandaag heeft gekregen, zal de prednison waarschijnlijk pas morgen of overmorgen zijn werk gaan doen. Want dat gaat heus wel gebeuren. Maar ik praat wel over mijn eigen ervaringen. Twaalf jaar, is nog niet eens zo heel oud. Ik heb een rood poesje, die heel veel kwalen en afwijkingen heeft. Ik heb al heel vaak gedacht dat ze er tussen uit ging piepen, maar vooralsnog hebben we haar al 5 jaar. Ze stond bij het asiel op de nominatie om ingeslapen te worden en toen heb ik haar meegenomen. In die 5 jaar heb ik haar 3 keer zo'n spuit laten geven en ze is er nog steeds, en byzonder gelukkig bij ons. Nu ken ik jullie kat natuurlijk niet, en moet je natuurlijk rekening houden met het ergste. Vertroetel hem maar lekker. Ik ben benieuwd of de prednison aan gaat slaan.
Hier 2 sterk vermagerde katten gehad.. Een heeft suiker met lever falen gehad.. Is gelukkig goed gekomen en krijgt iedere dag insuline.. Mijn andere katje had nierfalen.. 3 dagen dialyse gehad..daarna heeft hij nog 1,5 jaar geleefd.. Wat niet voor te stellen was toen ze het nierfalen vast stelden.. Hij heeft gespeelt en gedaan tot de laatste dagen.. 4 weken geleden.. Bij de suikerkat wilden ze me weer zo naar huis sturen met evt een prednisonshot tot twee keer toe bij verschillende dierenartsen... Dat wilde ik niet.. Ik wilde uitgebreid onderzoek.. Gelukkig was er een andere dierenarts die mij kon doorsturen naar eendierenarts die wel verder onderzoek deed..hij Stelde vast binnen 3 kwartier wat er aan De hand was... Wat ik hiermee wil zeggen is, als je het niet vertrouwd, ga na of er een dierenartscentrum in de buurt is die meer onderzoeken doen.. Ik ben nu nog boos op de eerste twee dierenartsen die mij gewoon naar huis wilden sturen Zonder duidelijkheid en een doodgaande kat.. Het is overigens al bijna 4 jaar geleden en hij is er nog... Als je zelf geen onderzoek meer wilt doen etc. Ivm kosten of dergelijke. Dan probeer je bij de situatie neer te leggen, maar kijk uit met hem te lang laten lijden.. Heel veel sterkte.. Knuffel ze...