Beetje sipjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jelly, Jun 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    Hallo dames

Vandaag moest ik bij de gyn zijn. Dus deze vm de uitslag van mijn suikertest gaan ophalen bij de dokter om mee te nemen naar de gyn. Vraagt de dokter me om de deur even te sluiten achter mij... Suikertest was niet zo goed!
    Omdat mijn moeder ook zwangerschapsdiabetes heeft gehad, waren ze hier al een beetje op voorzien. Ik ben dus langs geweest bij een dieëtiste en had van haar al voedingsadvies gekregen. DIe heb ik zo goed en zo kwaad mogelijk opgevolgd... Alleen in het weekend kon ik me wel eens laten gaan, maar goed!
    Dus deze namiddag bij de gyn zegt die opeens dat ik verdere testen moet laten doen! Dit houdt in dat ik donderdag langs moet komen en dat ze gedurende 4u; elk uur bloed zullen prikken. Gevolg zou kunnen zijn dat ik voor de rest van mijn zwangerschap STERK op mijn voeding zal moetne letten en evt suiker prikken of insuline spuiten. :confused:
    Dat kwam wel even hard aan, moet ik zeggen! Hier was ik niet op voorbereid... Gelukkig is er voor ons kindje geen gevaar!
    Maar vind het toch geen leuk vooruitzicht! Bye, bye cola, fanta, chocolade, en alle andere lekkere dingen?! :confused:
    Ik weet dat ik best kan wachten tot donderdag, maar toch voel ik me ongelofelijk teleurgesteld! Ik voel me leeg en sip! Sippe kip!
    Pfft... ik zie het even niet meer zitten! :cry: :cry:

Bedankt voor het luisteren alvast... zou zeggen het lucht op, maar voel me nog steeds zielig :cry:

2. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Je mag je best sip voelen hoor...
    Ik hoop voor je dat het meevalt, maar anders moet je de komende 11 weken aan de bak. Dat is geen leuk vooruitzicht. Als je het eenmaal doet valt het wellicht best mee, maar dat je er tegenop ziet snap ik.
    Ik duim voor je dat het meevalt!

3. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hee, je hebt hem 2x gepost...

4. dreams

dreams Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    1,460
    0
    0
    ik zet mijn bericht ook even hier neer die ik eerder had geplaatst
    maar waar een slotje op zit :(

hey jelly..

he he wat vervelend zeg, hier had je zeker niet op gehoopt !
    maar wat een geluk dat je beebje er geen last van zal hebben
    nja nog even volhouden tot donderdag het bloedprikken, pf ik moet morgen en vind dat zo eng
    mja het moet gebeuren voor de kleine meid of jong daar binnen
    verder sterkte en laat die lekkere dingetjes dan maar even staan

succes en sterkte
    veel liefs dreams

5. pooh26

pooh26 Actief lid

Sep 15, 2006
    176
    0
    0
    He wat vervelend meid.. At je veel zoet spul dan? zoals chocolade en fanta en cola? Het is erg vervelend als je niet alles kunt doen wat je wilt, maar wel belangrijk dat je het beste voor jezelf doet enneh bijkomend voordeel... wat je nu bespaart hoeft er straks niet meer af!

6. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    Het is idd nog maar 11 weken... En ik denk dat het ook dat is dat me mee begint te spelen. Ik krijg het benauwd als ik aan de bevalling denk!
    Ben altijd al een bange geweest op dat gebied! En nu staat het als het ware voor de deur... ieuw!
    Tuurlijk kijk ik uit naar ons kleine ventje! Maar denk dat wat ik nu voel niets abnormaals is. Deels door de positieve suikertest en deels door de nakende bevalling...
    Vanaf donderdag avond ga ik trowuens zwangerschapsbegeleiding volgend. Hopelijk kunnen ze me nog wat tips geven ivm een vlotte bevalling...

7. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    poohtje,

ik at niet spectaculair veel zoets zoals chocolade en cola etc. Maar het is nu gewoon zo dat ze verwachten dat je dat helemaal gaat weglaten! En dat vind ik best wel zwaar...
    Ik heb eignelijk het advies van de diëtiste altijd zo goed en zo kwaad mee opgevolgd, maar ja... het heeft niet mogen zijn blijkbaar

8. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat is vervelend! Ik ben diabeet, al bijna 20 jaar en ben nu net zwanger. Dit is wel heel spannend. En ik moet me ongeveer 8 x op een dag bloedsuiker prikken. Ik heb een insuline pomp dus als de bs wat te hoog is kan ik zo bij bolussen. Ik wist dit allemaal van tevoren. Ik begrijp best dat je erg sip bent, ik hoop voor je dat het mee valt.

9. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik ben vorige week gebeld door de verloskundige ivm bloeduitslagen en ze zij dat ik zo veel mogenlijk suiker moet vermijden dus zo min mogenlijk cola en suiker in de koffie enz ze vroeg ook of ik veel zoetigheid at maar dat is dus totaal niet zo ben niet echt een zoetekauw 5 juli moet ik weer naar de vk en dan hoor ik verder wel wat ze gaan doen of hoe of wat kan me voorstellen dat het minder nieuws is maar gelukkig is er voor het kindje geen gevaar en dan maar wat anders gaan drinken tis voor een goed doel
    groetjes

10. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent, zou ik ook zijn geweest! En zeker als je nog 11 weken moet (misschien wel 13..) want dat is best wel lang! En die laatste loodjes... pfff..
    Ik wil je niet ontmoedigen maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat je hier van baalt. Ik hoop dan ook dat het mee gaat vallen voor je!

Heel veel sterkte!

Share This Page