Hey hey, Ik ben even niet in staat om te schrijven hoe en wat maar wat moet je regelen als je uit elkaar gaat? We hebben net een koophuis en ik ben 36weken zwanger... (een problemen zwangerschap wat betreft de gezondheid, ik ben net terug uit het ziekenhuis met beginnende weeën maar die zijn gezakt) We zijn nog niet uit elkaar maar de relatie is slecht op het moment en eigenlijk al een hele tijd. Ik ben nu de opties aan het bekijken en ondertussen druk bezig met bedenken wat het beste is voor ons, Martijn en de kleine in m'n buik. Dank jullie wel alvast voor het meedenken.
Ik weet niet of jullie getrouwd zijn?Anders, heeft hij de kinderen erkend? Dan heb je in ieder geval recht op alimentatie. Als je een koophuis hebt hebben jullie waarschijnlijk ook een samenlevingsovereenkomst en heb je ook recht op alimentatie voor jezelf. Als je uit elkaar gaat zal het huis verkocht moeten worden. Dus een makelaar regelen die het komt taxeren. Let hierbij wel op dat je dan niet vermeld dat het huis getaxeerd moer worden omdat jullie uit elkaar gaan. In zo'n geval wordt hij lager getaxeerd dan als dat je zegd dat je het wil verkopen. Maar ik weet niet hoe hoog de nood op dit moment is.....Je bent immers 36 weken dus misschien iets te veel om nu al in het werk te zetten. Misschien nog even afwachten tot de hormonen zijn normale plekje hebben gevonden voordat je overhaaste beslissingen neemt. Omdat je niet schrijft wat er aan de hand is neem ik aan dat het iets is van nog niet zo'n lange tijd. Ik neem aan dat jullie anders niet 2 kindjes vlak achter elkaar hadden "genomen" in 1 jaar tijd. Ik wil je hierbij nog wel hele veel succes wensen!
hey meis, klinkt me redelijk bekent in de oren.. ik ben sinds 3 wk alleen met mijn zoontje van 10 maanden en ik ben zwanger van nr 2. (13wk) Bij mij viel er helemaal niets meer te redden, hij is verliefd op een ander, maar als ik het zo lees hebben jullie nog een kans.. Please vecht voor je relatie, probeer relatietherapie. Het is waarschijnlijk een opeenstapeling van emoties,hormonen en verandering van leefstijlen..sinds de geboorte van jullie zoontje.. Ik gok maar wat, maar dat was bij ons ook zo, alleen hij wilde niet eens vechten voor ons.. Ik zit nu in een hele rompslomp van papieren, documenten, regelingen,aanvragen noem maar op. Ik heb dan nog een huurhuis maar met een koophuis lijkt t me moeilijker om dingen te regelen.. Ik heb ook een topic geopend, daar kreeg ik goede tips omtrend bijstand en waar ik allemaal recht op heb. Meis, ik wens je heeeel veel sterkte, denk eerst aan jezelf en de kleine in je buik, rustig aan. maar probeer te vechten..jullie samen. sterkte * knuffel *
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd.. Drukke dagen gehad. We hebben ondertussen gesprekken gehad over de situatie en we zijn aan het kijken naar iets van relatietherapie. Het gaat nu gelukkig al beter dan eerst en we willen allebei werken aan onze relatie. Hopelijk helpt het allemaal. Verder dank jullie wel voor jullie reacties. Groetjes nien
goed zo meis, ben heel blij om te horen dat jullie er samen voor willen vechten! wou dat mijn vent die ballen had gehad, maar helaas. Jullie komen er vast wel, therapie is een goede stap en hopelijk helpt het jullie om weer nader tot elkaar te komen. Succes met de laatste loodjes! liefs fontana
Goed dat jullie hulp gezocht hebben zeg!! Mocht het dan toch niet gaan kun je in ieder geval zeggen dat je er alles aan gedaan hebt!! Succes met de laatste loodjes en ik hoop straks heerlijk genieten van jullie gezinnetje!!!
heel verstandig dat jullie hulp hebben gezocht. Zo kunnen jullie uitvinden of jullie dit echt willen of dat dit voortkomt uit een dip of depressie. Hoop dat jullie er straks sterker uit komen samen.
Zeker heel goed dat jullie hulp hebben gezocht! Ik hoop dat alles goed gaat komen tussen jullie! En als het dan uiteindelijk toch mis loopt dan hebben jullie er in ieder geval alles aan gedaan, maar mocht het gewoon niet zo zijn (maar ik hoop dat het gewoon goed gaat komen tussen jullie!!)