Dag dames, Even een vraagje, hoe doen jullie het met het geboortekaartje? Wel beide namen erop of niet wel naar ex schoonfamilie sturen of niet enz enz ik twijfel heel erg met dit soort dingen namelijk haha groetjes marije
ik heb je andere topic gelezen en ik zou mijn schooonfamilie in jou geval echt geen kaart sturenals dat gestook. ja ik heb zo iets van als jou ex normaal doe beide namen. maar ja hij gelooft niet eens dat de kleine ven hem is (even heel bot hoor) dus waarom hem vermelden op het kaartje?
Mijn ex wilde niks met zijn kind te maken hebben, en heeft zijn familie hierover ook niet ingelicht. Ik heb alleen mijn naam op het kaartje staan, heb hem wel een exemplaar gestuurd, maar zijn familie niet. Ik vind het niet mijn taak zijn familie in te lichten over de geboorte van mijn zoon.
ik ken jou sitiatie niet hoor, maar misschien wel een idee om aan je kindje te denken dat die zich straks niet ongewenst oid zou voelen als die later zijn eigen geboorte kaartje bekijkt en ziet dat er geen naam staat van de papa. maargoed als de vader de rest van het leven ook niet in beeld gaat zijn dan is het natuurlijk heel anders, en ik ken jou situatie niet hoor! ik heb er alleen toen wel voor gekozen de naam te vermelde.
Ik heb het verhaal van TS wel gelezen, en ik zou er geen moment over nadenken om de naam van de vent die d'r de deur uit heeft gezet terwijl ze in het ziekenhuis lag op een kaartje te zetten. Zo iemand is geen vader, ook al heeft ie dan een kind verwerkt. En zijn ouders...my god. Sorry als ik een beetje heftig reageer, ik vind het echt een afschuwelijk en herkenbaar verhaal.
Ik heb het niet naar hem, zijn ouders of vrienden van hem gestuurd. Dat ging me echt te ver. Hij heeft haar niet erkend. Ik heb ook alleen mijn naam erop gezet en dat het mijn dochter is.
Hier ook geen naam en niets gestuurd , niet erkend en nooit naar ons omgekeken Heb er wel een heel vrolijk kaartje van gemaakt ... en lekker mijn naam en adres erop
Zelf geen ervaring mee.. maar ik kreeg een poosje terug een geboortekaartje van een kindje van gescheiden ouders. Met zo'n 25 weken zijn de ouders uit elkaar gegaan, en daar stond ook de naam van de papa op. Maar ook een berichtje dat je hem niet zal aantreffen op kraamvisite. Toen ik het las, had ik zoiets van; zonde van de inkt en ruimte op het kaartje.. die man zullen we niet ontmoeten, dus wat is de toegevoegde waarde aan het kaartje als hij erop staat? En zeker als hij er straks niet als papa voor het kindje is, lijkt het me helemaal overbodig te vermelden wie de verwekker is.
bedankt voor de tips dames ik heb besloten hem inderdaad niet erop te vermelden.. als hij zo graag een geboortekaartje wilt dan maakt hij er zelf maar 1 om naar zijn familie te sturen liefs marije
Hoi Marije, Ik zit ook met datzelfde dilemma, maar nu ik verder nadenk, en merk dat het mijn ex helemaal niks interresseerd, en dat hij het te druk heeft met zijn nieuwe lover en haar dochtertje, ben ik er steeds meer van overtuigd dat ik zijn naam niet zal vernoemen op het geboortekaarte kaartje, en ook niet op het geboortebewijs, wel zal ik altijd tegen mijn kindje zeggen wie de biologische vader was. Want zelf ben ik door een oom en tante opgevoed, maar die hebben altijd duidelijk te kennen gegeven dat zij niet mijn biologische ouders zijn, wat ze wel zijn voor mijn gevoel.
Ik heb toen wel een eigen kaartje met eigen naam etc gemaakt en WEL gestuurd naar OOK zijn fam. Ik kreeg alleen ook zZIJN eigen geboortekaartje SNIK!! was wel een klap recht me bek in
Ik heb zijn naam niet vermeld, en ook niet naar zijn (welke???) familie gestuurd...Alleen naar zijn ex en haar dochtertje (halfzusje van Collin) wel een sms gestuurd dat hij geboren was
Naar aanleiding van je vorige topic zou ik denk ook zijn kant van het kaartje af laten en zijn familie niets laten weten. Ik denk dat je kind op een dag het kaartje zal lezen, maar ook op een dag zal horen wat hij gedaan heeft, en dan best begrijpen waarom jij de keuze hebt gemaakt zijn naam weg te laten, en zoals iemand hierboven al zei hij zal niet aanwezig zijn op de kraamvisite en jullie zijn niet als vrienden uit elkaar gegaan.
Hier de naam van mijn ex niet vernoemd. Wel een kaartje naar zijn moeder gestuurd. En maar goed ook, want later bleek dat hij gelogen had over haar naam. Hij vond de naam die ik had gekozen om van te kotsen!
ik heb ook een tijdje met het kaartje lopen stoeien, wel met zijn naam... niet met zijn naam... we liggen nu nog in scheiding, maar gaan prima met elkaar om, maar welke waarde heeft zijn naam op het kaartje? dan zou ik ook zijn adres enzo erop moeten zetten.. heb hem eraf gehaald en alleen mezelf en mijn zoon erop gezet, heb hem aangeboden te helpen een kaartje te maken die hij mooi vind, of mijn kaartje te verranderen met zijn naam en adres zodat hij die kan versturen, dan hebben we alle 2 het zelfde kaartje maar met andere adres gegevens. maar hij denkt er liever nog over na, ook goed dan!!
nee hier ook geen vader vermeld op het kaartje en ook niets gestuurd naar naar hem of zijn familie heb wel n sms gestuurd dat jayla geboren was maar toen werd ik gebeld of ik soms n geintje maakte met die naam want dat was toch echt geen turkse naam (wat hij dus wel wilde) dus n dag na me bevalling al de grootste ruzie achteraf erg blij dat ik niets van hem vermeld heb
Toen ik mijn eerste dochter kreeg was ik ook alleen. Was weggegaan bij #?!%!GRRR#!# toen ik 4 maanden zwanger was. Heb op mijn kaartje gezet; Trots en gelukkig ben ik met de geboorte van mijn dochter....
Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring in maar als ik een alleenstaande (bijna-)moeder was zou het helemaal aan de situatie liggen of hij ook op het kaartje zou komen. Als mijn ex zijn kind zou erkennen en een rol in het leven van het kindje zou gaan spelen zou ik hem er wel op zetten. Als hij te kennen heeft gegeven dat hij niks met het kindje te maken wilt hebben dan zou ik ook niks erop zetten. De meesten die het kaartje krijgen zouden het waarom (wel of geen naam van vader) er toch wel achter weten..