Een paar weken geleden heb ik een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, expres lekker vroeg zodat we zelf het tijdstip een beetje konden bepalen. Ik kreeg een datum door en een tijdstip namelijk 15:00. Mijn vriend even geinformeerd op zijn werk maar helaas hij kan echt geen vrij krijgen. Beetje jammer, maar ach dacht ik we zijn vroeg dan verschuiven we het wel.. Nu vertelde de vrouw van het diagnostisch centrum echter dat zij geen enkele echo op een later tijdstip doen dan 15.30, wat dus betekent dat mijn vriend absoluut niet mee kan. Is dit normaal?
Ja, want als ze om 8 uur beginnen zit hun dag er om 16.30 uur gewoon op. Maar kan jouw vriend dan over 3 weken op geen enkele dag een middagje vrij krijgen? Dat is toch ook raar?
Nee, door omstandigheden kan hij dit niet. En dat is bij zijn werk opzich niet zo raar Hij heeft geen normale kantoorbaan o.i.d. Maar ze beginnen niet om 08:00 want dit tijdstip heb ik gevraagd (omdat dit krapjes aan wel net zou lukken..) maar het kon helaas pas vanaf 09:00.
Hallo Ja, dan ziet het er naar uit dat jullie pech hebben, balen hoor. ideetje misschien kun je die week ook een pretecho plannen, die doen dat ook 's avonds zo kan je er toch nog samen van genieten. En mijn ervaring is dat zij er ook meer tijd voor nemen. Voor de 20 weken echo neem je dan toch iemand anders mee (moeder,schoonmoeder, zus enz) sterkte ermee groetjes Mariek
Mijn man heeft ook geen kantoorbaan, maar hij kan toch wel vrij krijgen als hij het op tijd vraagt. Vind het sowieso een beetje raar als je geen vrij krijgt voor een medisch onderzoek, zeker als je het al een paar weken geleden hebt gepland. Staat er niets in zijn CAO over vrij nemen?
Ja, ik vind het ook maar vreemd... Stel dat je vriend plotseling ' ziek' wordt op die dag, valt dan het hele bedrijf in duigen? Ik heb het mijn vriend heel duidelijk gezegd: als je geen vrij krijgt met de echo' s, dan neem je maar ontslag! (ik heb een trauma aan een echo overgehouden bij onze eerste en daar was hij net niet bij dus vandaar dat ik er nogal stellig in ben). Gelukkig heeft hij een begripvolle baas.
ik heb ook over 6 weken ongeveer mijn 2 de echo en in verband met mijn man zijn werk heb ik de echo om 19.00 dat is echt heel fijn bij ons ze doen tot 10 uur savonds
wij hebben de 20 weken echo a.s. woensdag om 16.30 heb gelijk afgesproken dat het alleen aan het eind van de middag kon ivm mijn man zijn werk ......dit was geen probleem .....de pretecho hebben we op een zaterdag dat scheelt ook wel
Nee mijn vriend kan inderdaad geen 'vrij' nemen en ik zou nooit van hem vragen om dan maar ontslag te nemen, omdat dat in mijn situatie nergens op zou slaan. Snap het bij jou wel hoor, maar bij mij is van zoiets absoluut geen sprake. Het probleem is dat zijn zomervakantie er net weer op zit en hij nu een hele drukke voorbereiding heeft. Mijn vriend zou zich ziek kunnen melden, maar dit heeft voor hem en zijn eigen carriere nadelige gevolgen. (Nee geen ontslag) Nu gaat mijn beste vriendin mee en plannen we over een paar weken nog een extra pretecho in. ('s avonds..)
Ik begin nu toch wel enorm benieuwd te worden. Moet toch wel een behoorlijk belangrijke baan zijn als je geen vrije dagen mag opnemen. Wat doet hij? (of is dat te privé?)
Hahaha, nou geloof mij: zó belangrijk is het niet Ok voor ons wel, maar de rest van de wereld heeft er in principe weinig aan. Ik stuur je wel even een PB'tje heb liever niet al onze gegevens etc hier op het forum.
in de cao staat dat als jij een prenataal hebt je partner vrij moet krijgen.als jou partner heeft hij recht op 8 vrije dagen als jij in verwachting bent. mijn vriend kan ook moeilijk vrij krijgen hij is tankwagen chauffeur maar met alles wat ik moet doen krijgt hij gewoon vrij
In sommige functies is het niet verstandig om het eventuele "recht" dat je mogelijk hebt te claimen. Dat is bij ons ook het geval en dat is "part of the job".
Je moet hier plaatsen wat je zelf wilt hoor, KleinWonder! En niet dingen vermelden waar je achteraf spijt van krijgt! En ik snap heel goed dat het lastig is voor je ventje om vrij te krijgen. Hier is dat precies zo. Maar ehm, daarmee is je probleem nog niet verholpen. Je hebt het wel leuk opgelost met die pretecho. Beter iets dan niets, toch?
He Janny Jansen: Ik post niets wat ik niet wil hoor Alleen hoop ik dat mensen dan nu de situatie iets beter begrijpen? Het is nou eenmaal niet bij ieder beroep zo dat je maar even vrij kunt nemen. Misschien moeilijk te geloven maar het is toch zo. Wel heb ik geeist dat mijn vriend hoe dan ook, op welk tijdstip dan ook bij de bevalling is. (Hij ziet maar hoe hij het voor elkaar krijgt ) Maar ook hierbij is de kans groot dat hij na een paar uurtjes wel weer weg moet, of anders de dag erop meteen weer weg is. Maar hier mogen we niet over klagen, hij heeft hier zelf voor gekozen. Er zijn maar weinig mensen die van een hobby hun beroep kunnen maken. We hebben het inderdaad opgelost met een extra pretecho, echt super. Mijn beste vriendin gaat gezellig mee naar de 20 weken echo. Ze leeft ontzettend met ons mee en het lijkt haar helemaal geweldig haha. Erg leuk dus.
En niet iedere cao is hetzelfde, maw, niet in iedere cao staat dat je als partner vrij kunt krijgen om met je zwangere vrouw mee te gaan voor een prenataal onderzoek of doktersbezoek.
onze 20 weken echo zal nu plaats vinden als ik 24 weken ben .......of nog net 23 ..... ook hier is het niet zeker of mijn man dan wel mee kan ......denk het wel .....maar het is nog afwachten ....