Tijdstip aangeven voor sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 12 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar hoe zie je het vervolg dan voor je, als je werkgever je verplicht vrij geeft en je sollicitatie niets wordt? Als je werkgever niet blij met je is, hoe moet je daar dan nog je nog blijven doen?

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik merk dat de werkgever nog zat keuze heeft en dus de eisen kan stellen
    Hier ook vaak 1 of 2 tijden waaruit je kan kiezen maar kan je de dag niet dan helaas pindakaas
    Misschien als je met kop en schouders boven de rest van de sollicitanten uit steekt dat ze in je verzoek mee gaan
    Over het algemeen denk ik dat "eisen stellen" je kans op de baan schaadt

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze alleen maar op zoek naar geschikte kandidaten (blijvend vacatures) en passen ze voor een goede kandidaat graag de dag van gesprek aan.
    Ik vind het proactief en meedenkend van je. Ik zou inderdaad iets opnemen als:

‘Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn over mijn brief als ik over de vacature. Mocht het tot een gesprek komen, wil ik graag alvast aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een tijdstip in de ochtend/ middag, vanwege afspraken die reeds gepland staan op mijn huidige werk waar mijn bijdrage wordt verwacht.’

famofthree en femkes vinden dit leuk.
  4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wat een onzin!
    Ik werk in de werving en selectie en dit is geen punt voor ons. Die 10 andere halen sommige vacatures niet eens.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad. Ik werk niet in werving, maar heb al wel vaker sollicitaties voor mijn team gedaan. Ik zou hier nooit een punt van maken, zolang het beleefd gevraagd wordt en niet geëist.

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik heb besloten om het niet in de mail te zetten, maar bovenstaande tekst had ik zeker overgenomen als de brief nog niet weg was.
    Ik verwacht morgen telefoon, aangezien de gesprekken eind deze week al zijn.
    @Imona vrij nemen/krijgen gaat niet lukken.
    Als ik niet aangenomen wordt zal ik hier blijven en wil ik wel dat de sfeer nog goed is.

Imona vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina