Tijdstip badjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lous1982, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

Jun 22, 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames!

Ons zoontje is vandaag 2 maanden. Hij doet het super goed! Nu heb ik een tijd geleden hem een keer een badje rond 22:30 gegeven omdat dat zo uitkwam en daarna, na de fles, sliep hij ineens door tot 7 uur. Nu, bijgelovig als ik ben, ben ik dat blijven doen: hem wakker maken, badje, massage, fles en weer slapen. Maar je snapt wel, ik heb er 's avonds laat niet zo'n zin meer in, alleen een flesje om 23:00 vind ik minder vermoeiend en inmiddels is het ook wel een gekke tijd voor een badje ;) Zou het uitmaken voor het slapen als ik het badje om 19:30 doe en hem na een fles op bedje leg? Dan maak ik hem 23:00 alleen wakker voor een fles. Heeft het invloed op de diepe slaap, het badje? En pakt hij dan dus op het 'verkeerde' moment zijn diepe slaap? Ik ben benieuwd naar jullie tips!

2. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Wij doen ook meestal rond 19.30 het badje. Daarna gaat hij zijn bedje in en hij slaapt dan heerlijk.

Zo laat nog het badje hebben wij nooit gedaan omdat we echt vanaf het begin duidelijk een verschil tussen dag en nacht hebben gehouden. Vanaf 20.00 uur was het bedtijd en kwam hij alleen nog even om 23.00 zijn bedje uit voor een flesje (dat gaven we met alleen een klein nachtlampje aan), daarna meteen weer zijn bedje in en verder slapen.

Maar ik zou het gewoon even proberen wat hij doet. Als dat badje op dat tijdstip voor jullie fijn werkt gewoon doen toch :)

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij meestal rond half 8 badje en dan slapen, volgens CB gaat ze te laat slapen maar ze slaapt gewoon niet eerder dan half 8 - half 9 helaas.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik doe mijn zoontje (12 weken) 3 x per week in de ochtend in bad en hij slaapt van 20:00-8:00 met slapend een borstvoeding rond 23:00

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ging ie in het begin vaak 's morgens in bad, later werd dat 19/19.30 uur...heeft nooit invloed op z'n slapen gehad, is van nature een goeie slaper.

6. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Hier gaat ze om de dag 's morgens in bad.
    Ze wordt iedere nacht nog wakker voor een voeding. Heb niet het idee dat wanneer we haar badje naar de avond zouden doen, ze beter zou slapen.
    Ze is trouwens 14 weken

7. Mellebel

Mellebel Bekend lid

Jan 20, 2013
    536
    6
    18
    Hier doe ik mijn zoontje elke ochtend als het kan in bad.. (ben nog steeds vrij) na zijn eerste flesje.. en als hij heel vroeg wakker is (6 uur ofzo) dan doe ik het na zn tweede flesje.. Mijn moeder past straks op als ik weer ga werken en dan wil zij dat ook zo gaan doen.. gelukkig is het een goede slaper savonds en snachts.. maar mocht daar verandering in komen dan denk ik dat we het badje verplaatsen naar de avond.. maar het zit denk wel goed zo :)

Share This Page