Ik zit (nu al) te bedenken wat voor kolf ik zou willen. Wat mij handig leek is als je de flesje eronder hangt waar je ook uit gaat voeden. Dus niet eerst opvangen in bakje en dan evt. weer overgieten in flesje. Wat ik me ook afvraag wordt je niet heel moe van handkolven ? (je een RSI hand kolven ?) Ik wil n.m. na mijn verlof 2 dagen gaan werken. Ik heb ook gehoord dat er een kolf is waar je handmatig begint en dan over kunt schakelen op elektrisch. Wie kan mij helpen ? En wat voor kolf heb jij en waarom ?
Ik heb de ameda lactaline.Ik wou perse een electrische om me idd geen bruek te kolven met de hand. De Ameda is stiller dan de Medela.... Je vangt op in flesjes. Hij is intestellen in zowel vacuum als in cyclus...
Ik had het nieuwste model van medela. De medela swing. Is enkelvoedig electrisch. Mij werd in de thuiszorgwinkel verteld dat deze het stilst was. Ik vond het kolven helemaal niets, maar hij werkte wel heel erg goed.
Ik heb de kolf van Avent. Heel handig, ook omdat je het opvangt in het 'normale' flesje (zit erbij). Ook heb ik gehoord dat mocht er iets kapot gaan, je alle onderdelen los kunt bestellen, en dat dat niet bij alle merken zo is...... Er zit trouwens ook een adapter bij zodat je in de auto kunt kolven (?!?!?). Niet dat je daar (vaak) gebruik van zult maken, maar je kan het dan maar net nodig hebben....... Succes met kiezen!
Dat heeft die medela ook allemaal. Maar weet je wat je eigenlijk even zou moeten doen? Kijk even op www.kieskeurig.nl of je daar borstkolven met elkaar kan vergelijken. Als dat zo is, kan je je voorkeuren opgeven. Wat voor jou van toepassing of belangrijk is en dan rolt daar zo een advies voor je uit. Want mijn ervaring is dat je straks door de bomen het bos niet meer kan zien!
Ik heb de pump in style van medela een dubbele electrische en dure kolf. Bij medela kan je difraxflessen aansluiten op de kolf en daar dus direct de bv in opvangen. Ik vind medela erg goed wat kolven betreft, maar zou als je sporadisch gaat kolven niet zo'n dure als ik aanschaffen. ( ik kolf fulltime) Inderdaad ff op kieskeurig kijken of het borstvoedingsforum. Staan ook genoeg adviezen.
Er is pas een borstkolf-vergelijkings aflevering geweest bij Kassa op Ned1 geloof ik. Heb ik helaas gemist, jammer! Ik zou ook even op de site van kieskeurig o.i.d. kijken. Mij werd toen verteld dat de kolven van Medela en Avent ongeveer even goed waren en het meest werden verkocht.....
Oke in elk geval bedankt dames. Ik heb kassa wel gezien maar daar werd gezegd dat de baby de beste kol is . Ga toch naar de negenmaandenbeurs mischien dat ik er daar een paar in de hand kan houden ( even kijken hoe die in de hand ligt ). Ga jullie tips zeker onthouden.
bij kassa kwam niet een specifieke kolf naar voren, maar werd gezegd dat iedereen een andere voorkeur heeft ik heb de avent isis iq. hierbij vang je op in het flesje, maarje hebt ook hele handig opvangbakjes te koop die je er ook onder kan zetten en waar dan ook de speen eventueel past.deze bakjes kun je prima invriezen. met deze kolf begin je handmatig, en dan ga je in je eigen tempo over op electrisch. bij de thuiszorgwinkel als je lid word, krijg je 10% korting. daar kan je je ook goed voor laten lichten!
het grootste advies is koop er pas 1 als je bent bevallen! ik had een handkolf gekocht en kon later om een electriesche want kailynn drinkt niet uit de borst n kolf haar voedingen af. Misschien lukt het niet om te geven of veranders de situatie en heb je niet de nbeste kolf voor die situatie. Ik heb zelf avent uno en verder heb ik hert net zo als noura
Wilde hetzelfde zeggen als Slingding en Noura. Ik ben nu blij dat ik er van tevoren geen gekocht heb. Ik kolf ook alles af voor Jarik en huur er nu een van de thuiszorg. Ben me nog aan het orienteren op welke ik zelf wil gaan gebruiken. Slingding, hoe bevalt het om met die kolf alles af te kolven? Je doet dan toch 1 borst tegelijk? Duurt dat niet lang?
2x 10 minuten doe ik er over. ik doe het bijv. nu achter de pc. ik vond een dubbele te duur, en onhandig, dit neem ik zo mee ergens naar toe. als je vragen hebt kun je me altijd een pb'tje sturen.