Hoelang blijft je baarmoederslijmvlies dik?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Breanda, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op dag 12 (11/01/donderdag een echo gehad, toen was mijn baarmoederslijmvlies 7 mm. Ik moest de prengyl op 15/01 zaterdag prikken.

7 dagen later op 21/01 vrijdag een terugplaatsing gehad van 2 embryo's.

Alles is in een natuurlijke cyclus gegaan.

Nu vraag ik me af is het niet zo dat mijn baarmoederslijmvlies nu al dunner is geworden sinds 11/01?

Ik hoop zo dat er een antwoord komt.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij wordt je BMS pas weer dunner als je progesteron in de bloed daalt. Daarna volgt de menstruatie.
    Progesteron wordt gemaakt door het lege follikel waar je ei uit gesprongen is en door invloed van (oa) pregnyl wordt de aanmaak van progesteron nog eens versterkt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat bij je terugplaatsing je BMS al weer afgenomen was.
    Sterkte met de wachtweken!!!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    HCG maakt je BMS juist nog iets dikker dus het zal niet dunner zijn geworden, maar iets dikker.

Je zal denk Utrogestan gebruiken? Deze zorgt ervoor dat je BMS intact blijft. Verder wanneer het gele lichaam pas weer minder wordt (na 10 DPO) dan wordt het BMS dunner, maar dat is wanneer er geen innesteling is opgetreden.

4. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is DPO?

Ik heb enkel Pregnyl gebruikt, en 7 dagen later was de tp.
    Heb zo'n raar gevoel dat hij opeens minder dik is ofzo.

Dus ik hoef me geen zorgen te maken?

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Days Past Ovulation

Dus de dagen na je ovulatie ;).

Je zou je geen zorgen hoeven te maken nee.

6. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand anders nog ervaringen of kan me dingen vertellen over baarmoederslijmvlies?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Helaas kan ik je alles vertellen over je baarmoederslijmvlies, daar ben ik inmiddels een expert in ;).

Als je even de gebruiksaanwijzing van Utrogestan leest of de fase na je eisprong, dan staat daar zwart op wit hoelang je BMS intact blijft en wanneer hij dunner gaat worden oftewel wordt afgestoten.

Ongeveer 10 dagen na ovulatie zal je BMS gaan afsterven oftewel het gele lichaam en die zorgt ervoor dat het niet bevruchte eitje wordt afgestoten en dan komt er een menstruatie.

Je lichaam krijgt in feite een signaal geen progesteron meer af te scheiden en krijgt ook geen signaal dat er HCG gesignaleerd is en vervolgens wordt alles dus afgestoten, afgevoerd en dat leidt tot de menstruatie :).

Pregnyl zorgt ervoor dat je LF (luteale fase dus tot die 10 DPO) intact blijft en houdt je BMS dus ook intact ;).

9. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt waar? Oke dan, dan zal ik aan mijn vragen op dat gebied aan jou gaan stellen haha.
    Ik gebruik geen hormonen, heb dus ook geen bijsluiter.
    En als het nou wel goed is gegaan, blijft het baarmoederslijmvlies nog steeds dik na die 10 dagen? En hoe zit het met je temperatuur daalt of stijgt deze als je progesteron daalt?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jazeker, als je zwanger bent en een embryo is ingenesteld, dan blijft het progesteron hoog. Het progesteron zorgt er dus voor dat je baarmoederslijmvlies dik blijft, maar het HCG (zwangerschapshormoon) zorgt er ook voor dat je BMS goed dik blijft.

Sterker nog, het groeit en groeit alleen maar :). Mits het kindje ook groeit natuurlijk en de hele zwangerschap goed gaat.

Het verschilt heel erg per persoon of een temperatuur gaat kelderen na het dalen van je progesteron. In mijn geval is dit wel zo. Vanaf 11 DPO gaat mijn temperatuur, geleidelijk naar beneden. Maar daarentegen ken ik ook meiden, waar hij pas keldert, zodra de menstruatie doorzet.

O ja, ik help je graag hoor m.b.t. je BMS, maar ben natuurlijk geen arts hihi. Maar al deze vragen die jij hebt, die heb ik al meerdere malen gesteld en al meerdere malen hetzelfde antwoord gekregen :).

Jij gebruikt overigens geen hormonen na de TP, maar hebt wel Pregnyl gebruikt. Pregnyl kan wel zorgen voor een verhoogde temperatuur, aangezien het een zwangerschapshormoon is. Maar zodra die uitgewerkt is, kan je temperatuur ook gaan dalen.

Voordeel is dat je geen Utrogestan gebruikt, want die zorgt juist voor een verhoogde temperatuur.

Nou meid, heeeelll veel succes! Hoop dat je hartstikke zwanger bent :D.

11. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief van je zeg dat je overal zo uitgebreidt antwoord op geeft. Vind ik echt superlief.

Thanks en uiteraard hoop ik hetzelfde voor jou.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Graag gedaan hoor!

Ik snap die onzekerheid heel erg, heb al deze vragen ook gehad!

Deel Deze Pagina