Na maanden amper eten, heeft ze nu HONGER!

Discussie in 'Voeding' gestart door Sisa, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hoi meiden,

Charlotte heeft sinds haar geboorte altijd weinig gegeten en gedronken en zat met haar gewicht onder de curves. Nu is ze pas 3 weken flink ziek geweest en sinds vorig weekend goed opgeknapt, maar nu lijkt het alsof ze de schade inhaalt, niet normaal wat ze allemaal eet nu! Hoeveel eet een gemiddeld kind van 10-11 maanden ongeveer? Charlotte eet nu:
    8u 4 scheppen bambix fijne granen/opvolgmelk
    (meer krijgt ze niet op) en thee
    10u halve banaan/sinaasappel/halve liga of vergelijkbaar en wat water
    13u 2 boterhammen/thee
    15u 120/4 opvolgmelk
    17u ca. 200gr avondeten en toetje en water
    20u 240/7 opvolgmelk en 3 scheppen rijstebloem.

Tussen 22-23u wordt ze dan wakker en drinkt nog eens 90/3 en slaapt dan tot ongeveer half 8. Eet jullie kind dit ook, of meer of minder of wat doen jullie anders? Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou moeten vragen ;) want ze at voorheen nog niet de helft op een dag en dan moesten we al héél veel moeite doen. Hoor het graag, zeker de avondfles, is dat niet teveel of kan het anders?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Afgezien van de late fles en die van 23:00 lijkt het me een heel gewoon schema. Jouw dochtertje is misschien wel een beetje aan het inhalen en dat is opzich helemaal niet erg (het dochtertje van een vriendin heeft dat ook gedaan... niets mis mee).
    De late fles van 240 lijkt me erg groot. Misschien kun je proberen dat 'gewoon 210' te laten zijn en anders om 23:00 ietsjes meer. 240 is gewoon echt een heeeel grote fles (en dat is niet zo gezond)

Dat ze 's ochtends niet zo veel eet is niet zo gek. Ze krijgt 's avonds natuurlijk veel binnen. Kijk eens rustig hoe het gaat als je de fles van 23:00 rustig afbouwd. Ik denk dat er een aardige kans is dat ze gewoon lekker blijft slapen.
    Daarna zou ik de middag fles (120ml) gaan vervangen door een tussendoortje (fruit, rijstwafel etc + drinken) maar dit heeft geen haast hoor. Goed kijken naar je kindje!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bedankt voor je lieve antwoord. Ik heb al geprobeerd de fles van 23u te minderen of vroeger te geven (maak haar dan wakker) maar dan begint ze rond 4u te krijsen van de honger...vandaar! Ik denk ook dat ze nu gewoon even de schade inhaalt en dat het wel weer goedkomt. De fles van 240 geef ik meestal verspreid over een uurtje. Eerst 180/6 en na een uur nog eens 60/2. Dan gaat ze slapen en dan begint ze rond 22u te huilen en dan krijgt ze nog eens 90/3. Zat ook al te denken die fles van 15u te laten vervallen en vervangen voor iets anders, denk dat ik morgen eens een bekertje yoghurt ga geven, dat vult ook goed.

Deel Deze Pagina