Hoi allemaal! deze week krijgen we onze eerste poging IUI met Pregnyl nu willen ze mijn naderende eisprong en LHpiek vaststellen met echo's en bloedtesten.. Gister eerste echo gehad en was een follikel te zien van 14mm.. Werd in de middag gebeld dat ze woensdag (morgen dus) weer een echo willen maken. en dat er dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag de eerste inseminatie plaats zou vinden. Nu doe ik voor de zekerheid ook ovulatie-testen want het hele proces maakt me zo onwijs onzeker. maar was mij ovu-test dus net positief.. Is het toch wijsheid om naar het ziekenhuis te bellen? of kan ik gewoon de echo morgen ochtend half 11 afwachten?
@Mommysince13, een follikel groeit gemiddeld 2mm per dag (zoals ik het altijd begrepen heb), soms iets minder. Het lijkt mij niet dat je follikel nu al springt bij de 14mm, want volgens mij doen ze dat pas rond de 20mm. Ik zou even afwachten tot morgen, en als je je er echt niet goed bij voelt kun je alsnog het ziekenhuis bellen.
Pff ik word zo onzeker van dit hele gedoe.. Het is een heel verhaal hoor, maar we zijn onder behandeling van UZ-Gent, maar de controle echo mocht gewoon in ons eigen zkhuis. Maar daar deden ze gister dus al moeilijk over het bloed dat kon niet de zelfde dag en die uitslag krijg ik morgen pas (LH, Oestrogeen en Progesteron) Dus Gent wil dat ik morgen naar hun toe kom zodat ze ook gelijk de bloeduitslag hebben.. Min of meer komt het er een beetje op neer dat ik erg weinig vertrouwen heb in het ziekenhuis hier, voelt een beetje alsof ze ons bewust zitten tegen te werken ofzo omdat zij ons niet verder wilden helpen en wij dus een second opinion hebben gevraagd in UZ-Gent. Mijn ervaring is dat ik 2 dagen positief ovulatietest heb, en dat de 3e dag mijn eisprong plaats zou vinden.. Vorige cyclus was het dag 13 en 14 positief en dag 15 eisprong. Nu dag 12.. en eerste posi-test
Hmm, ja lastig en vooral als je het gevoel hebt dat het zhuis hier niet echt wilt meewerken. Ik zou in jouw geval dan toch maar even bellen met UZ Gent, wellicht dat zij je gerust kunnen stellen tot morgen.
Pregnyl kreeg ik hier telkens pas als ik follikel had van minstens 18mm. Een ovulatietest die positief is, betekent dat je eisprong binnen 24-36u gaat krijgen, maar deze zijn minder betrouwbaar dan follikelmetingen. Ik zou dus verder gaan op de follikelmeting.
Dankjulliewel voor de reacties! Het is ook echt veel info zo in een keer dat we het beiden soms even niet meer weten.. thank God voor het forum Ik wacht morgen af!
Oei lastig te zeggen. Hier deden ze iui vanaf 16mm. En bij mij zeiden ovu testen echt totaal niks. Als ik positief testte was het in t echt pas 2 a 3 dagen later. Dus ik hield t ziekenhuis aan. Bij de geslaagde poging waren er twee follikels van 20mm+. Maar het blijft lastig in te schatten. Succes in iedergeval.
Of ze hebben maandag niet goed gemeten of ik heb turbo follikels Net terug uit ziekenhuis Gent en was nu 20mm