Tijdstip injectie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door betties, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo, ik vroeg me iets af... Ik ben nu op dag 5 van de stimulatie, met menopur en vanaf vanavond komt daar cetrotide bij. Je moet spuiten tussen 16.00 en 20.00 uur. Waarom eigenlijk? Dat je moet proeberen zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip en 24 uur na elkaar te spuiten snap ik wel. Maar waarom zou het niet mogen lak voor je naar bed gaat bijvoorbeeld, uurtje of 22.30 ofzo?
    Ik spuit wel om 20.00 uur nu. Maar voor mij is dat een stresstijdstip. Zoon naar bed, eten opruimen etc. En dan nog even tussendoor de spuit zetten.

Lukt me wel hoor, en nog maar een paar dagen, maar vroeg me gewoon af waarom je voor 20 uur moet spuiten.

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Geen idee eigenlijk, ik spoot gonalf en lucrin en dat mocht ik gewoon doen wanneer ik wilde en dat was om 22.00 uur s avonds. Misschien dat een gebruiker je kan helpen.

Succes met je poging!

3. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens iui spoot ik vaak voordat ik naar bed ging 's avonds (rond hetzelfde tijdstip).
    Tijdens de ivf behandelingen wordt verzocht om in elk geval voor 12.00 's middags te spuiten.

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Jij zit ook in het UMC zo te horen? Stond in het boekje inderdaad tussen 16 en 20. Bij de prikinstructie zei de verpleegkundige tegen mij dat als bijv. 22 uur beter uitkwam dit ook zou mogen, als het maar na 16 en voor 0.00 is. Dus als je dat meteen in t begin had gevraagd had het ook wel later gemogen ;)

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja babyliz, inderdaad umc utrecht. Hoe heb jij de punctie ervaren in het umc?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier mocht het wanneer ik wilde, als het maar elke dag rond hetzelfde tijdstip was.
    Ik spoot altijd rond een uur of 19.

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Zoals je in mn onderschrift kunt zien had ik heel veel follikels. Maar ondanks dat is de punctie me heel erg meegevallen. Ik had wel een infuusje gekregen omdat ik zoveel follikels had. Punctie ging erg snel en de arts was erg prettig :) Achteraf kwam bij mij pas de echte pijn, maar ik had dus ook overstimulatie.

Deel Deze Pagina