Goedenavond, Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met cysten na een ronde met gonal f en ovitrelle. Heb de afgelopen ronde 30 dagen moeten spuiten voor een ei en helaas was de menstruatie doorgekomen. Nu ineens bij de andere eierstok 3 cysten van ong 3cm per stuk te zien. Ook een vergrote eierstok daardoor. Mocht van de gyn bloedprikken en als mijn oestradiol? Goed was gewoon door als ik dat wilde. Nu was die waarde blijkbaar onverwacht laag (wat dus goed is) maar het zit me niet lekker aangezien ik hier veel lees dat er dan een ronde over word geslagen. Zit dus nu heel erg in dubio wat te doen. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt!
Ik had een cyste na clomid, bij mij werd er niet bloedgeprikt. Ik kreeg provera mee en kreeg een echo tijdens menstruatie, maar omdat hij er nog zat mocht ik niet beginnen met spuiten. Hun vonden het risico dus te groot dat door het spuiten de cyste waarschijnlijk gaat groeien. Kreeg toen wel vervolg echo’s en toen heeft gynaecoloog besloten dat ik operatie kreeg om cyste te verwijderen ivm de kinderwens. Heb dus inderdaad iets meer dan 1 cyclus overgeslagen. Meestal verdwijnt een cyste vanzelf binnen 3 maanden, aangezien die bij mij niet kromp na 1 cyclus vond hij operatie de oplossing. Ik weet dus niet wat een cyste had gedaan als ik toch was gaan spuiten, maar ik had er waarschijnlijk ook niet zo’n goed gevoel bij gehad. Een ding heb ik wel geleerd in het hele traject, volg vooral je gevoel! Sterkte!
Geen cyste na hormoonspuiten maar wel ervaring met cystes. Hier werd steeds aangeraden om juist te wachten tot ze weg waren. Je wil je lijf in optimale staat hebben voor een zwangerschap en een cyste (laat staan 3) is niet optimaal... Ik zou je echt willen adviseren om een ronde over te slaan. Hoe rot dit ook voelt!
Hier paar maanden geleden cyste bij uitgangsecho van ruim 3cm. Ik mocht niet starten en 3 weken aan de microgynon. Nadien menstruatie en toen was cyste weg en mocht ik weer beginnen.
Ik had cystes door Clomid gebruik, en kreeg daardoor een verplichte maand rust in mijn IUI traject. Ik heb gevraagd aan de verpleegkundige waarom ze liever niet door willen gaan met het traject en ze gaf de volgende redenen aan: 1; ze zien anders het verschill niet goed tussen een folikkel en een cyste. 2: Bij cystes kan de eierstok gaan draaien en dan krijg je torsie, om dat te verhelpen is een operatie noodzakelijk. Vaak gaan de cystes na een tijdje rust vanzelf wel weg Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dank voor je bericht. Wel heftig om daar voor geopereerd te moeten worden maar aan de andere kant fijn dat je daardoor redelijk snel weer door kon! Gevoel volgen blijft soms een dingetje in zo'n traject twijfel ik aan alles soms!
Dank voor je reactie. Wat je zegt klinkt idd logisch, daarom vond ik het ook zo vreemd dat ik wel gewoon door mocht gaan als ik wilde. Ik heb besloten even te wachten met de behandeling. Nu over 2 weken terug en duimen dat ze dan minder zijn.
Bij mij zijn ze daar nooit over begonnen dus wel een goede om te onthouden! Fijn dat je daarna weer verder kon!
Dank voor je uitleg! Heb hier zeker wat aan. Klinkt ook heel logisch en had over die torsie ook al iets gelezen op het internet. Daarom vond ik het zo vreemd dat als ik wilde ik gewoon mocht gaan prikken opnieuw. Nu zelf besloten om het even 2 weken aan te kijken en dan hopen dat ze minder of weg zijn!
Goede keuze hoor om de rust te pakken. Het lichaam ruimte de cystes vaak zelf al op Dus een paar weken rust zou al voldoende moeten zijn.