Hallo allemaal, Eerst even in het kort ons verhaal, sinds april 2018 ben ik gestopt met de pil helaas bleef een zwangerschap uit. Ik zie erg op tegen de mmm en daarom heb ik het lang uitgesteld om de stap naar de huisarts te zetten. In Augustus ben ik toch gegaan en heeft mijn vriend 2x zijn potje ingeleverd, de eerste uitslag was slecht vcm van 1 de 2e lijkt iets beter dinsdag moet ik zelf weer naar de huisarts en krijgen we hopelijk een verwijzing. Ik ben alleen erg benieuwd of er mensen zijn die alvast iets meer kunnen vertellen over de uitslag en of er ervaringen zijn met deze uitslag bv welke behandeling etc.. Volume; 2 Spermatozoen, aantal/ml; 5 Motiliteit (A + b); 40 Prog. mot. Zaadcellen; 2 Niet prog. Zaadcellen; 3 V.c.m; 4
Eerste uitslag was: Volume: 2 Spermatozoen, aantal/ml; 3 Motiliteit a + b; 11 Prog. Mot. Zaadcellen; 0,3 Niet prog mot. Zaadcellen; 2,5 V.c.m; 1
Ik zou dit even lezen. Naar mijn idee is dit best ok. https://fertiliteitszone.nl/vruchtbaarheid-van-de-man/alles-wat-je-wilt-weten-over-de-uitslag-van-je-zaadonderzoek/
Bedankt inderdaad een interessant artikel. Ik heb mezelf ook al suf lopen googlen, ik was erg benieuwd of er ervaringen zijn met deze waarden.. Ik dacht dat je voor iui minimaal een vcm boven de 3 moet hebben weet jij dat zo?
De zaadkwaliteit is wel verbeterd maar nog steeds niet voldoende. VCM moet 10 of meer zijn. De kwaliteit van A + B is wel mooi. Maar het aantal zaadcellen per milliliter is te laag. Dit is 5 miljoen en zou minstens 15 miljoen of meer moeten zijn. zo als ik et lees zijn er dus vooral weinig zaadcellen. De zaadcellen die er zijn, lijkt kwalitatief wel goed. Ik ben overigens geen expert op dit gebied. Maar volgens mij kun je het zo interpreteren. De link van Asil is wel heel bruikbaar. Op freya.nl vind je ook veel informatie.