tijdstip ovulatie?...slijm?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door arielle, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    even een vraagje misschien dat er meer meiden zijn die dit hebben.
    Ik heb op meerdere plekken in mijn cyclus draderig/elastisch slijm. Hoe kun je nu weten wanneer je vruchtbaar bent, of zouden er in een cyclus ook meerdere eisprongen kunnen zijn?
    Nu bijvoorbeeld zit ik op dag 21, met draderig slijm. Het is dan wel niet helemaal wit maar meer cremekleurig?
    Ik gebruik geen ovutesten omdat ik niet zo gefixeerd wil zijn op dat plasje en die test iedere keer.
    Iemand een tip?

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi,

wanneer je vruchtbaar bent is je slijm elastisch, je kunt er draden van trekken en is het doorzichtig van kleur (net rauw eiwit!)

Ik voel mijn eisprong altijd.. niet het eitje zelf, maar van tevoren heb ik wel een gigantische spanning onderin bij de eierstokken. Ik merk ook direct dat mijn slijm dus verandert..

Schijnt dat heel veel vrouwen dit niet eens merken, maar bij mij is het altijd zo overduidelijk. Het slijm wordt zo anders.

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vruchtbaar slijm is doorzichtig en niet wit.
    Wat jij omschrijft is dus geen vruchtbaar slijm.
    Dus dan weet je wel wanneer je vruchtbaar bent ;)

En meerdere eisprongen kan, maar dat gebeurd dan altijd binnen 24 uur.
    Dus niet in week 2 en week 3 weer.

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    vreemd is dat ik ook door de hele cyclus heen wel pijn links of rechts voel soms.
    Dat zou toch lijken op een eisprong? ik snap er ff helemaal niks van

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als je overal op let kan je alles wel als eisprong betitelen ;)
    Maar je kan ook je darmen voelen of iets anders.
    Je hebt niet je hele cyclus door een eisprong en bent ook niet de hele cyclus vruchtbaar.
    Als je wilt weten of en wanneer je een ei hebt gehad, dan raad ik je aan om te gaan tempen.
    Of ovu testen gebruiken, al zeggen die niet of je wel of geen ei hebt.

6. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    dreamer, dit zijn heel duidelijk niet mijn darmen, en het valt juist op omdat ik er helemaal NIET op aan het letten ben. Het doet gewoon steeds even pijn en dat is raar vind ik zelf. Ik ben geen type dat hele dagen alleen maar aan mijn cyclus denk en bezig ben om pijntjes of krampen te voelen.

Ik snap wel dat ik niet mijn hele cyclus vruchtbaar ben natuurlijk, maar misschien iemand anders nog eraving met elastisch slijm op verschillende monenten in de cyclus?

Deel Deze Pagina