Hallo leden, Op deze site lees ik heel veel over moeilijk afleesbare zwangerschap testen. Vaak zoiets als: streepje was amper zichtbaar, of het was juist wel duidelijk maar een 2de streepje niet. Zelf koop ik voor mijn gemak gewoon een test die aangeeft: zwanger of niet zwanger. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen nog testen kopen die met streepjes werken, het lijkt me zo onduidelijk en de spanning bijna ondragelijk. Kunnen jullie het uitleggen? Ben daar wel benieuwd naar. zwanger zijn of worden is namelijk niet niks, en toen bij mij pas de uitslag overduidelijk positief was stond ik gewoon te trillen..
Denk dat dat ook te maken heeft met de prijs... Kruidvat testen, heb je er 2 voor 5,-...digitale zijn veel duurder...als je je niet meer in kunt houden en eerder wil testen, kun je beter die gebruiken... Ook is het zo dat voor de digitale vaak meer hcg nodig is...dus dan moet je echt tot je NOD wachten. kan wel eerder hoor, maar dan heb je toch kans dat hij 'niet zwanger' aangeeft, terwijl je wel zwanger bent... En als je vaker wilt testen, is het toch veel goedkoper...
Ze zijn wel duurder de digitale en minder gevoellig! En vaak heb je met de streepjes test 2 dagen voor je nod of op je nod een mooi streepje!
oké.. dus... juist vanwege het niet lang kunnen wachten toch die streepjestest.. gaat dus ook uit van dezelfde reden als dat ik digi koop...
Ik heb de zwanger/niet zwanger wel in huis maar ik zou die nooit eerder gebruiken als dat ik een duidelijk streepje op een andere test zie staan hoor. Ik heb een doos met 20stuks voor 13euro incl verzenden.......ik vind het wel goed
Idd de streepjestesten zijn een stuk goedkoper. En ik vond het zelf ook ergens wel iets hebben 'staat dat streepje er nou echt?' Daarna een digitale test doen zag ik meer als een extra bevestiging.
Precies, die digitale is echt de kers op de taart . En voor dat geld ga ik er ook niet mee zitten gokken. Die mij dan maar de KV testjes.
Ik heb die ook met streepjes gekocht omdat ik het voor het eerst doet en dat andere nogal prijzig vind en heel misschien dat ik de Clear blue wel zou gaan kopen als ik echt in de war schiet. Verder gebruik ik deze dan ook omdat ik ze 4 dagen van te voren kan gebruiken. Dat was mijn reden. Liefs xx
Voor mij speelt de gevoeligheid niet echt een rol, omdat ik altijd wel probeerde te wachten met testen tot na NOD. Maar ik had een onregelmatige cyclus dus dat bleef toch een beetje gokken. En als de spanning van het afwachten me teveel werd, wilde ik gewoon kunnen testen. En dan desnoods na een week nog eens, als de menstruatie erg lang uitbleef. Dat doe je met een test van 2,50 toch makkelijker dan met een test van 15 euro (of wat kosten die digitale dingen?) Ik geloof dat we op deze manier in die 1,5 jaar toch wel een aantal tientjes uitgespaard hebben. Niet dat ik het niet had kunnen missen, maar ik vind dat zonde van het geld voor dezelfde uitslag. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat de uitslag bij mij wel gelijk een duidelijke streep was, omdat ik toch altijd zo lang mogelijk wachtte met testen.
Bij een 'streepjestest' zie je al een licht streepje als je vroeger test en dus nog niet veel hcg aangemaakt hebt. Als je een digitale test doet heb je in een vroeg stadium een grote kans dat er niet zwanger komt te staan terwijl je misschien wel zwanger bent. Teleurstelling voor niks dus.. Buiten dat vind ik de digitale testen ook veeeel te duur en zou ik die pas doen als ik een duidelijke goedkope test heb gezien.
Ik reageer gewoon NIET op de digitale. Continu niet zwanger, terwijl ik echt wel zwanger was van mijn 2e meisje. Dus nee, geen digitaal voor mij!
Ook hier Digitale als aanvulling op de streepjes.. Al waren streepjes toch wel redelijk duidelijk De prijs was ook hier de reden.. en het zien verschijnen van de lijntjes vond ik een heel spannend moment.. De digitale zie je niet 'lopen'..