tijdstip sollicitatie komt niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door DLight, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou het ook verzetten als voor jezelf de reden goed genoeg is om daar over na te denken. Zoals iemand boven ook zei is het van beide kanten dat de klik etc er moet zijn..

Toevallig zelf van de week ook gehad, vind het niet meer dan normaal eigenlijk en zou ook niet direct ergens willen werken waar dat als raar of ongeïnteresseerd gezien word, je hebt toch ook gewoon een (privé) leven.

spruitje80 vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik kan even alleen voor mijzelf praten. Wij zijn een klein bedrijf met 20 medewerkers als ik mezelf/man en zzp'ers meereken. Als wij een vacature voor bijv. Een loodgieter hebben dan krijgen we echt veel sollicitatie brieven binnen. Dan plannen we een dagdeel waarin ik, man en hoofdloodgier vrij worden gepland van al het andere werk en maken we +/- 5 a 6 afspraken voor 1e gesprekken. Als iemand afbeld of wil verzetten moeten we nog een keer allemaal vrij plannen voor dat moment. Als iemand zijn cv en brief dan niet zo boven de anderen uitschiet kies ik liever een ander uit de grote stapel om door te kunnen dan voor 1 iemand nog een apparte afspraak te plannen. Grote kans dat we uit die 1e ronde al een geschikte kandidaat halen. Zo niet zou ik dus pas een gesprek met degene plannen voor een gesprek op ander tijdstip.
    Ik denk dat het dus helemaal afhankelijk is van hoe groot / klein het bedrijf is en hoeveel mensen hun agenda ervoor vrij moeten maken. En ook wel de reden die iemand opgeeft. Is dat bijv. Een begravenis (dan vind ik het zielig en plan direct wat anders) of niet vrij kunnen krijgen op huidige werk (dan denk ik joh die is dus echt heel loyaal) dan doe ik het ook. Maar voor andere zaken of geen reden dan weer niet.

Indiana vindt dit leuk.
  3. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Snap ik ook.. dat blijft natuurlijk ook het risico van verzetten.. daarom dat ik ook vind dat je alleen voor jezelf kan bepalen of je de reden goed genoeg vind om te willen verplaatsen.
    Flexibiliteit is goed, mits het van 2 kanten komt.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina